دریمرها همچنان پی سراب

ترامپ تصمیم داشت داکا را در ماه سپتامبر پایان دهد و قانونگذاران نیز تلاش کردند تا راه حلی را در این مورد پیدا کنند، این مساله باعث شده تا قانون مهاجرت ترامپ با چالش های مختلفی روبرو شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، ترامپ و تیم وی روز سه شنبه در مورد قانون مهاجرتی داکا نشستی را برگزار کردند. این جلسه 1ساعت به طول انجامید و در آن قانونگذاران، ترامپ و مقامات کاخ سفید به بحث و تبادل نظر در مورد قانون داکا پرداختند.

برنامه داکا از کودکانی که توسط والدینشان به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند و اکنون در معرض خطر اخراج قرار داشتند، محافظت می‌کند.

ترامپ در پایان جلسه، پیشنهاد کرد که در نهایت، هر آنچه که به وی ارائه شده است ،را امضا خواهد کرد.

وی گفت: "در این مذاکره افراد برای مساله ای جمع شده اند که مورد علاقه من نیست، اما وقتی آن ها می خواهند ،من می پذیرم چون به آن ها احترام می گذارم."

در پایان این نشست دو سناتور به نام های جف فلیک و جیمز لانکفورد، افزودند که ترامپ برخی مسائل را در مورد این قانون روشن تر نمود اما باید جزئیات بیشتری در این مورد مشخص شود.

در ادامه لانکفورد اذعان کرد که جلسه "گیج کننده" بود و افزود که ترامپ در ابتدا داکا را جهت امنیت مرزها و دو مساله دیگر مورد توجه قرار داد، اما در بخش های دیگر نشست اصلا به این موارد پرداخته نشد.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد: جلسه ای که برگزار شد موفقیت آمیز بوده است و سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت:" ترامپ جلسه ای موفقیت آمیز را در مورد داکا پشت سر گذاشته است."

وی افزود مقامات در جلسه ای که پشت درهای بسته انجام شد، به این نتیجه رسیدند تا اصلاحات مورد نیاز را در 4 حوزه مورد بررسی قرار دهند: امنیت مرزی، مهاجرت زنجیره ای، لاتاری برای ویزا و سیاست های مربوط به کودکانی که به آمریکا مهاجرت می کنند.

سندرز در سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر این که آیا ترامپ می خواهد منابع مالی برای ساخت دیوار مرزی را از طریق معامله داکا تامین کند؟ پاسخ داد :" ترامپ فقط امنیت مرز را می خواهد."

سناتور دیانا فاینشتاین، که یکی از دموکرات های کالیفرنیاست، پیشنهاد کرد کنگره می تواند به تنهایی "قانون دریمرها" را تصویب کند که مسیری برای اخذ شهروندی توسط دریافت کنندگان داکا است، سپس می توان در نقاط مختلف آن اصلاحاتی را انجام داد.

وقتی ترامپ گفت که او با این پیشنهاد موافق است، بلافاصله کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس، گفت:" امنیت مرزی باید بخشی ازاین بسته پیشنهادی باشد.

ترامپ فورا ادامه داد :" این چیزی است که فاینشتاین در نظر داشته است" و بلافاصله توضیح داد که یک تصمیم همه جانبه در مورد داکا باید شامل: امنیت مرزی، پایان دادن به مهاجرت زنجیره ای یا مهاجرت بر اساس روابط خانوادگی و پایان دادن به لاتاری ویزا باشد.

اما به نظر می رسد که این مسائل تنها در یک معاهده جامع مهاجرت، قابل دستیابی است.

ترامپ اظهار داشت که اگر قانونگذاران بخواهند دست به اصلاح داکا بزنند ممکن است باعث خشم من شود و آن روز اصلا دور نیست اما بلافاصله بعد از این حرف افزود که داکا می تواند به عنوان اولین مساله مد نظر قرار بگیرد و بعد از آن می توان دست به اصلاحاتی بر روی آن زد.

وی گفت:" من فکر می کنم همه ما می خواهیم که داکا به سرانجام برسد و مطمئنا می توانیم اصلاحات مهاجرتی را انجام دهیم. اگر این کار به درستی انجام شود، به نتیجه جامعی از این مذاکرات رسیده ایم، فکر نمی کنم این مساله پیچیده باشد. "

ترامپ تصمیم داشت داکا را در ماه سپتامبر پایان دهد و قانونگذاران تلاش کرده اند تا راه حلی را در مورد این موضوع پیدا کنند، این مساله باعث شده تا قانون مهاجرت ترامپ با چالش های مختلفی روبرو شود.

مترجم: مژگان الیکائی

کد خبر: 895589

وب گردی

وب گردی