برخورد با احتکار تخم‌مرغ/ بازگشت قیمت لبنیات‌ گران‌شده

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از بازگشت قیمت محصولات لبنی پس از گرانفروشی تعدادی از برندها خبر داد و اعلام کرد: با انباشت‌کنندگان تخم‌مرغ برخورد می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طی خبری که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در اختیار یکی از خبرگزاری ها قرار گرفت، این سازمان درباره وضعیت کنترل قیمت تخم مرغ در بازار گفته است که متعاقب سیر صعودی نامتعارف قیمت عرضه تخم مرغ که به علت کاهش میزان عرضه این محصول به بازار ناشی از شیوع بیماری فوق حاد تنفسی و معدوم سازی بخشی از مرغ‌های تخم گذار رخ داده است، سیاست تأمین کسری کالا از طریق واردات اعمال و اقدامات نظارتی نیز تشدید شده است.

تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی بر شبکه تأمین و توزیع و جلوگیری از انباشت بی مورد و امتناع از عرضه و لزوم رعایت ضرایب سود مصوب از سوی عوامل صنفی مرتبط امری است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده با جدیت در دستور کار حوزه بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها و اتاق‌های اصناف قرار گرفته و منجر به کاهش قیمت تخم مرغ شده است.

همچنین این سازمان پیش بینی کرده که با استمرار واردات، روزهای آتی شاهد عرضه گسترده تخم مرغ به قیمت مصوب در کل شبکه تولید باشیم.

گران‌فروشان لبنیاتی قیمت خود را کاهش دادند

همچنین سازمان حمایت از بازگشت قیمت محصولات لبنی که بدون مجوز افزایش قیمت داشتند، خبرداده و اعلام کرده که همه تولیدکنندگان ملزم به رعایت سقف قیمت‌های مشخص شده هستند.

این سازمان اعلام کرد با توجه به اهمیت مصرف اقلام لبنی در ارتقای سلامت جامعه و لزوم جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت این اقلام شامل شیر، ماست و پنیر، رصد مستمر و کنترل روند تغییرات قیمت محصولات تولیدی با انواع نام های تجاری مطرح در سطح بازار بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت و منتج به کاهش قیمت از سوی واحدهای تولیدی و برگشت به قیمت های قبلی شده است و باید گفت که اقدامات نظارتی به منظور حصول اطمینان از رعایت سقف قیمت های مصوب ادامه خواهد داشت.

در انتها نیز از مردم خواسته شده با اعلام موارد مغایر به ویژه گرانفروشی، شکایات خود را با تلفن و سامانه ۱۲۴ مطرح و متصدیان نظارت را در بهبود خدمات و کنترل بازار یاری کنند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 895611

وب گردی

وب گردی