پیگیری‌های حقوقی برای مستندسازی املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دارد

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مذاکرات و پیگیری‌های حقوقی برای مستندسازی املاک و مستغلات به عنوان یکی از مأموریت‌های مرکز عمرانی در حال انجام است.

دکتر اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تصویب دستورالعمل مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: اخیراً هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را مصوب کرده است و در این خصوص دستورالعملی برای ارزیابی ساختمان‌ها تهیه شده است تا با ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد ساختمان‌ها اولویت‌بندی شوند و با طرح و برنامه مشخصی برای مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام شود.

دکتر اقبال شاکری گفت: دفتر فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی در حال ارزیابی وضع ساختمان‌ها است تا با ابلاغ به واحدها آن ساختمان‌هایی که در اولویت مقاوم‌سازی قرار می‌گیرند بر اساس آیین‌نامه‌ها مقاوم‌سازی آن‌ها توسط شرکت‌هایی که دارای صلاحیت و رتبه‌بندی مقاوم‌سازی هستند صورت بگیرد.

وی افزود: در این ارزیابی 2 چیز مشخص می‌شود اول اینکه ساختمان نیاز به مقاوم‌سازی دارد یا خیر و دوم اینکه این ساختمان قابلیت مقاوم‌سازی دارد یا خیر.

شاکری به مأموریت‌های فعلی مرکز عمرانی، املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: ادامه مذاکرات و پیگیری‌های حقوقی برای مستندسازی املاک و مستغلات یکی از مأموریت‌های در حال اجرا است.

وی افزود: یک سامانه اطلاعات املاک و مستغلات داریم که تمام اطلاعات املاک متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی در آن ثبت‌شده و قابل دسترسی برای مسئولان و مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی است. این سامانه هر لحظه در حال به روز رسانی است و علاوه بر آن گروه‌هایی هم به طور آزمایشی با حضور در واحدهای مختلف و سرکشی و بررسی مجدد در حال به روز رسانی این اطلاعات هستند.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه دیگری در اداره مستغلات خبر داد و گفت: در کنار این سامانه، سامانه مدیریت و کنترل پروژه هم ایجاد شده است که حاوی خدماتی مانند تعمیر و نگهداری اطلاعات ساختمان‌ها هستند.

شاکری با اشاره به این‌که ساخت‌وسازهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی از آموزشی محور بودن به پژوهشی و تجاری محور سوق خواهند یافت، افزود: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی باید برای استفاده از ظرفیت‌های موجود خود در حوزه‌های فناوری، گردشگری، سلامت، کشاورزی و تبدیل به احسن با بررسی منطقه‌ای و اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان فعال شده و تجاری‌سازی آن‌ها را انجام دهند.

کد خبر: 895623

وب گردی

وب گردی