مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی است

نشست ویژه نخبگان اقتصادی و کارآفرینان برتر با حضور وزیر کشور، در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حین برگزاری این نشست فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: برای ایجاد اشتغال در سال آینده برنامه ریزی خوبی تدوین کرده ایم که نگاه من در مدیریت اصناف متعادل است و سعی دارم همیشه حد وسط و میانه را درنظر بگیرم و در حال حاضر از دولت حمایت خواهیم کرد.
فاضلی افزود: سعی کردیم در مجموعه ی اقتصاد غیردولتی تعاملی ایجاد کنیم و کمیته ای در این خصوص تشکیل شده که شافعی سخنگوی این بخش است اما اقتصاد غیردولتی را هیچ دولتی جدی نگرفت و جایگاه مناسبی برای این بخش تعلق نگرفته است‌.
او تاکید کرد: در برنامه ی پنجم و ششم توسعه تمام توان را برای تعامل با دولت برقرار کردیم اما موفق نشدیم چرا که قرار بود دولت خود را کوچک کند و به بخش خصوصی اعتماد کند اما درصد کمی از این هدف محقق شده است.
رئیس اتاق اصناف کشور خاطر نشان کرد: توسعه ی صادرات غیر نفتی ابزارهای مناسبی می خواهد مثلا حمایت از تولید را می طلبد ولی هیچوقت زنجیر از دست و پای تولید کننده باز نشد و متاسفانه تراز بازرگانی در توسعه صادرات غیرنفتی منفی است که بهبود وضعیت جاری از عهده ی دولت برنمی آید و همه باید کمک کنند پس لازم است بخش خصوصی را در سیاست ها و توسعه ها به بازی گرفت اگر ناکارآمد بود آن را کنار گذاشت.
در ادامه شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بزرگترین هنری که بحش خصوصی دارد این است که نظرمان را بیان کنیم اینکه کسی گوش کند یا نکند مهم نیست چون اینکه چقدر نظر ما مورد توجه قرار می گیرد بستگی به عنایت طرف مقابل دارد که در خیلی از مجامع بخش خصوصی هیچ حقی ندارد.
شافعی افزود: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه بود که بخش خصوصی نظرش را بگوید که با تماس های مکرر موفق به حضور نشدیم و مجبور شدیم پیشنهاد خود را به مجلس ارائه کنیم.

401

کد خبر: 895648

وب گردی

وب گردی