استاد سابق دانشگاه آزاد اسلامی و معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه های کرمان درگذشت

حجت الاسلام دکتر سلطانمرادی معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه های کرمان سه شنبه 19 دی 96 به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد سلطانمرادی، معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه های کرمان و مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه های ولی عصر (عج) و شهید باهنر کرمان روز گذشته به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

مراسم وداع با پیکر این استاد حوزه و دانشگاه، در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

زندگینامه مرحوم سلطانمرادی به قلم خود

اینجانب محمد سلطان مرادی در سال 1343 در بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان در خانواده ای مذهبی بدنیا آمدم. پدرم کشاورز و از افراد معتمد و سالها تشکیل دهنده مجالس مذهبی بود. دوران ابتدایی را در زادگاهم و دوره راهنمایی را در شهر انار و دبیرستان رادر شهر رفسنجان گذراندم و در کنار دروس رسمی در فوق برنامه های قرآنی جزء دانش آموزان ممتاز بودم.

در سال 62 در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم گرفتم و علی رغم قبولی در دانشگاه و همچنین قبولی درتربیت معلم ، در همان سال به حوزه علمیه قم شرفیاب شدم ومدت 17 سال از محضر اساتید بزرگوار این این حوزه دروس ادبیات عرب و منطق ، فلسفه ، فقه و اصول، تفسیر و رجال و کلام را در مقطع سطح 3 آموخت و نیز دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام : آیت الله مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی و میرزا جوادآقای تبریزی خوشه چینی کردم.

با شروع انقلاب اسلامی در سنین نوجوانی باشرکت در راهپیمایی ها و توزیع اعلامیه ها و عکس حضرت امام توفیق خدمت به انقلاب را داشتم و بعد از پیروزی انقلاب با عضویت در انجمن اسلامی دانش آموزان به فعالیت های انقلابی خود ادامه دادم .

در سال 1360 در اوائل جنگ تحمیلی همچون سایر نوجوانان پیرو خط امام و انقلاب قدم در جبهه گذاشتم و تا سال 68 همزمان با تحصیل در سالهای آخر دبیرستان ودروس سطح حوزه علمیه،در کنار سایر طلاب، درعملیات های نظامی متعدد، پیشتاز گردانهای 418، 412 و 410 بودیم که جمعی از آنان شهادت رسیدند ولی این حقیر محروم از این فیض عظیم در سال 64 در عملیات والفجر 8 به شدت مجروح شدم و مدال افتخار جانبازی در راه اسلام نصیبم شد.

در سال 1368، علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه قم ، موفق به کسب کارشناسی ارشد در رشته فلسفه و کلام از دانشگاه قم گردیدم. در سال 1379 به دعوت مردم متدین زادگاهم بخش کشکوییه و حمایت جمع کثیری از طلاب و روحانیون شهرستان رفسنجان امامت جمعه این بخش را به عهده گرفتم و همزمان در رشته فلسفه و کلام ادامه تحصیل دادم ودر سال 83 موفق به اخذ دکتری(PH.D ) در رشته فلسفه و کلام اسلامی شدم.

در طول مدت 9 سال امامت جمعه علاوه برایراد خطبه های نماز جمعه و سخنرانی های متعدد ودر جلسات مذهبی ،آموزش خانواده، برنامه های مختلف صدا وسیما، با تاسیس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) و دانشگاه پیام نور کشکوییه و نیز تشویق خیّرین محترم در ساخت و تجهیز مساجد متعدد، خانه های عالم و مراکز دیگری از این قبیل توانستم خدمات فرهنگی و عمرانی ناچیزی تقدیم مردم خداجوی بخش کشوئیه و شهرستان رفسنجان و استان کرمان بنمایم.

از سال 1380 با تدریس در دانشگاه های مختلف شهرستان رفسنجان و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و مدارس علمیه این شهرستان در عرصه تعلیم و تربیت در خدمت طلاب، دانشجویان و اساتید بودم و در سال 1386 با استعفا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه در راستای ایجاد یک دانشگاه اسلامی فعالیت های خود را ادامه دادم و ضمن فعالیت در این دانشگاه، به عنوان امام جمعه موقت رفسنجان در امورفرهنگی – سیاسی شهرستان نیز انجام وظیفه می نمایم.

مسئولیت‌ها:
– امامت جمعه کشکوئیه به مدت 9 سال از سال 1379 تا 1388 (+ دانلود گزارش فعالیتهای نه ساله امامت جمعه)
– عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از سال1380تاسال1386
– مسئول راه اندازی ورئیس هیات امناء دانشگاه پیام نور واحد کشکوئیه 1385-1386
– عضوهیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) 1386تاکنون
– مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر(عج) از سال 1386 تا کنون
– مدرس مدارس علمیه شهرستان رفسنجان
– مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی کشکوئیه
– موسس و رئیس هیات امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء
– عضو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی
– دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه ولی عصر(عج)
– دبیر شورای امر به معروف ونهی از منکر دانشگاه ولی عصر (عج)
– مسئول مرکز هم اندیشی استادان ونخبگان دانشگاه ولی عصر (عج)
– مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه ولی عصر (عج)
– مدیر گروه عمومی دانشگاه ولی عصر (عج)
– عضو کمیته تخصصی فرهنگی – تربیتی دانشگاه ولی عصر (عج)
– عضو هیأت امنای انجمن دوستداران دانش و بخشش دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
– عضویت در هیات امنای مساجد مختلف ، مدرسه علمیه فاطمه الزهراء کشکوئیه ،مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، و مدرسه معارف اسلامی،
– دبیر جهارمین جشنواره صحیفه سجادیه نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در استان کرمان
– رئیس هیات مدیره انجمن خیریه رهروان راه فضیلت جنوب شرق کرمان

فعالیتهای سیاسی و اجتماعی:
– عضویت در انجمن اسلامی دانش آموزان در اوائل انقلاب
– عضو فعال شجره طیبه بسیج از ابتدای تاسیس آن
– حضور 22 ماه در جبهه های جنگ تحمیلی رزمی وتبلیغی و شرکت در 8 عملیات مهم فتج المبین ، رمضان، بدر ، خیبر، والفجر 8 ، کربلای1 و 4 و5
– مدال افتخار مجروحیت وجانبازی
– دارای25سال سابقه تبلیغ دینی در روستاها و مراکز بخش و شهرستانها در سطح مساجد ومدارس و دانشگاه ها
– تاسیس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء در کشکوئیه رفسنجان
– تاسیس واحد پیام نور در بخش کشکوئیه رفسنجان

کد خبر: 895715

وب گردی

وب گردی