تشکل یا کانون دانشجویی باید ما را رشد دهد

نشست تخصصی با موضوع بررسی فعالیت تشکل ها و کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، فعالان بخش فرهنگی و مسوولان کانون های دانشجویی، در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تاکید بر انجام کارهای گروهی، گفت: گروه ها وقتی شکل بگیرند، از عهده ی کارهای بزرگ برخواهند آمد و نداشتن امکانات یا مسایلی از این دست زیاد شرط نیست و مهم این است که این گروه ها به درستی شکل بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری افزود: وقتی انسان هایی که معتقد به کار هستند، دور هم جمع شوند و سرمایه گذاری کنند، این کار به نتیجه می رسد و ممکن است دنیا را متحول کند.

وی با تاکید بر کمی سازی فعالیت های دانشجویی، اظهار داشت: در بحث نشریات دانشجویی، لزوما تیراژ بالا لازم نیست؛ نفس تشکیل کانون و نشریه ی دانشجویی یک تمرین و بسیار با ارزش است.

دکتر کلانتری بیان داشت: تشکل یا کانون باید ما را رشد دهد، اما گاهی مشکل اساسی دانشجویانی که در این حوزه ها فعالیت می کنند این است که خودشان دست خالی هستند؛ در صورتی که باید کار را از خودمان شروع کنیم و نه از دیگران؛ به عنوان مثال اگر کانون کتاب بخواهد دانشجویان را کتابخوان کند، باید اعضای کانون خودشان کتابخوان های خوبی باشند.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری بر فعالیت های دانشجویی و جمعی، افزود: رهبر همه ی این عرصه های علمی و فرهنگی، شخص خود ایشان هستند که همواره پیشگام بوده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور دکتر کلانتری و هیات همراه در این دانشگاه، دومین سالگرد شهادت شهید عباس آسمیه شهید مدافع حرم و دانشجوی این دانشگاه را گرامی داشت.

دکتر موسی خانی با تاکید بر انجام کارهای گروهیِ دانشجویی و فرهنگی، افزود: خوشبختانه ما در این حوزه هیچ گونه محدودیتی نداریم و در حد توان تمام امکانات را برای این گونه فعالیت ها فراهم کرده ایم.

در این نشست صمیمی، دبیران و مسوولان کانون های دانشجویی به ارایه ی گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای خود در حوزه های مختلف فرهنگی پرداختند.

همچنین دبیران و مسوولان کانون های دانشجویی با بیان نقطه نظرات خود، پیشنهاد و درخواست هایی که داشتند را مطرح کردند.

کد خبر: 895769

وب گردی

وب گردی