اختصاص اعتبار ۴۲۰ میلیاردی برای ایجاد اشتغال روستائیان در لرستان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور از اختصاص اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال روستائیان و عشایر در لرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید ابوالفضل رضوی در جمع خبرنگاران در سخنانی بابیان اینکه با تلاش‌های بسیار دولت در آذرماه سال۹۵ لایحه دوفوریتی برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال روستائیان و عشایر از محل صندوق توسعه ملی بدون کارمزد به مجلس ارائه شد اظهار داشت: شهریورماه امسال مجلس این مصوبه را تصویب کرد.

وی بیان داشت: اگر بنا بود از توان دیگر بانک‌ها استفاده نکنیم این تسهیلات می‌توانست بدون بهره باشد اما چون شدیداً نیازمند به ایجاد شغل بودیم و باید مبارزه با بیکاری را در ستور کار قرار می‌دادیم از منابع بانک‌ها نیز استفاده کردیم و از بانک‌ها به همان اندازه آورده صندوق توسعه ملی اعلام کردیم که استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه در این راستا شش هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها در این رابطه اختصاص پیدا کرد گفت: در این راستا به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و به روستائیان و عشایر تسهیلات با شش درصد کارمزد پرداخت می‌کنیم.

رضوی بابیان اینکه بابیان اینکه مدت‌زمان تنفس پرداخت این تسهیلات سه سال است گفت: درنهایت شش سال بعد از سه سال تنفس، باید اقساط این تسهیلات از سوی مردم پرداخت شود.

وی بابیان اینکه آورده شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه نیز ۱۵ درصد خواهد بود گفت: آورده بقیه متقاضیان نیز ۲۰ درصد خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه سهم استان لرستان از محل اعتبارات ایجاد اشتغال روستائیان و عشایر ۳۶۲ میلیارد تومان با کارمزد شش درصد است گفت: با احتساب منابع سایر بانک‌های پیش‌بینی‌شده در این زمینه مجموع اعتبارات اختصاص‌یافته ایجاد اشتغال روستائیان و عشایر لرستان به ۴۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

رضوی گفت: این میزان اعتبار در مدت ۹ ماه هزینه شود در سال آینده به‌طور حتم این اعتبار افزایش خواهد یافت.

901

کد خبر: 895790

وب گردی

وب گردی