آخرین وضع مهار آتش نفتکش «سانچی» تشریح شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به آغاز عملیات اطفای حریق از بامداد امروز (جمعه،‌ ۲۲ دی‌ماه) از سوی کشتی‌های چینی، آخرین وضع، اقدام‌ها و تلاش‌ها برای اطفا آتش و نجات جان دریانوردان نفتکش سانچی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیروس کیان ارثی با بیان این که پس از غروب آفتاب به وقت محلی، چینی ها عملیات نجات را متوقف کرده بودند، گفت: کشتی‌های مستقر در منطقه صبح امروز، همگی درگیر عملیات شده و عملیات مهار آتش را شروع کردند.

او با بیان این‌که روز گذشته چهار یدکش درگیر مهار آتش بودند و دومین یدک کش آتشخوار ژاپنی نیز که شب گذشته به منطقه رسید از امروز کار خود را آغاز کرد،‌ افزود: هنوز میزان زیادی از محموله میعانات گازی باقی مانده است و همچنان آتش ادامه دارد، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر است و شعله‌ها کاهش یافته اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در باره امکان مهار آتش در روز جمعه با بیان این که هر احتمالی وجود دارد اما امیدواریم عملیات امروز به خاموش شدن آتش منجر شود، تاکید کرد: از همه امکانات برای مهار آتش و تعیین تکلیف سرنشینان استفاده می شود.

کیان ارثی با اشاره به نشست روز پنجشنبه (۲۱ دی‌ماه)علی اصغر خاجی، سفیر ایران در چین با مسئولان سازمان امداد و نجات دریای چین در شانگهای گفت: «لی که چیانگ»، نخست وزیر چین هم برای فراهم کردن امکانات لازم برای امداد و نجات ازسوی نهادهای مرتبط دستورهای مهمی را صادر کرده است.

او افزود: امروز شرایط بهتر شده و چند نفر از نیروهای متخصص شرکت ملی نفتکش از دیروز توانستند در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که حضور نیروهای متخصص ایرانی در مرکز مدیریت حادثه و کمیته بحران چین، می تواند شرایط را بهتر کرده و سبب اطمینان بخشی برای مردم شود، افزود: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آبهای ژاپن منتقل می کند، تلاش کرده ایم که کشتی های آتشخوار ژاپنی را نیز وارد عملیات کنیم.

نفتکش ایرانی حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر ۱۶ دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و با توجه به پیداشدن یک پیکر از سرنشینان این نفتکش از سرنوشت ۳۱ سرنشین دیگر خبری نیست.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 895966

وب گردی

وب گردی