نگرانی بابت خرید و ذخیره‌سازی  وجود ندارد/استان تهران ۶ هزار تن سیب و پرتقال شب عید را تامین می‌کند

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باتوجه به اینکه دماوند و استانهای شمالی تولید سیب و پرتقال خوبی داشتند، سهمیه تنظیم بازار میوه شب عید امسال ۹۷ استان ۲هزارتن سیب و ۴ هزارتن پرتقال درنظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نهمین کمیته راهبردی تامین میوه ایام پایانی سال و نوروز 97 استان تهران با حضور نمایندگانی از توسعه بازرگانی سازمان، سازمان تعاون روستایی، استانداری، سازمان صنعت، معدن تجارت استان، تعزیرات حکومتی، سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه تعاون روستایی استان تشکیل جلسه داد.

معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه با بیان اینکه ذخیره سازی میوه شب عید امسال در استان تهران آغاز شده، گفت: امسال ، سال فراوانی و وفور میوه بوده و باغات دماوند و شمال کشور تولید سیب و پرتقال خوبی داشتند؛ بنابراین نگرانی بابت خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال وجود ندارد.

کوهستانی وظیفه امسال جهاد کشاورزی را تنها تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: باتوجه به وفور نعمت و میوه های تولید شده در کشور، جهاد کشاورزی تنها وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارد و بخش اعظم میوه مصرفی توسط اتحادیه و صنوف بخش خصوصی تامین خواهد شد.

او ادامه داد: حجم تولید مرکبات در شمال کشور امسال به بیش از دومیلیون تن و میزان تولید سیب در دماوند به بیش از 250هزارتن رسیده است.

علی کوهستانی تصریح کرد: سیب تولیدی شهرستان دماوند برای عید امسال خریداری و ذخیره‌سازی شده است و خرید و ذخیره سازی پرتقال در استان مازندران انجام شده که حمل و ذخیره سازی در سردخانه های استان تهران درحال اجراست.

او هم چنین از آغاز طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال و شب عید97 تا دوماه دیگر خبر داد و اضافه کرد: تا 20 اسفندماه و آغاز طرح تنظیم بازار میوه شب عید 60 روز باقی است که در این مدت عملیات ذخیره سازی، سورت و بسته بندی میوه خریداری شده انجام خواهد شد.

زربخش، مدیر سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه مباشر تامین میوه شب عید امسال از بین تولیدکنندگان تعیین شد، افزود: تمام 2هزارتن سهمیه سیب استان تهران از سوی مباشر تامین، خریداری و در سردخانه های دماوند نگهداری می شود.

اوادامه داد: برای تامین نیاز پرتقال تنظیم بازار شب عید، 4 هزارتن سهمیه برای استان تهران درنظر گرفته شده است که درحال خرید و ذخیره سازی از باغات شمال هستیم.

هم چنین مباشر تامین میوه شب عید با حضور در این جلسه در مورد جزئیات خرید و ذخیره سازی سیب و پرتقال برای حضار توضیح داد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 896023

وب گردی

وب گردی