«مکبث» در عمارت روبرو دیدنی شد /  ذات پایدار  گناه در آدمی

«مکبث» به کارگردانی معصومه رضایی، انسان امروز را درمواجه با گناه و عذاب وجدان نمایش می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایش «مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر به کارگردانی معصومه رضایی در محل عمارت روبرو بر صحنه است.

اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر برای هر هنرمند تئاتری وسوسه کننده است، زیرا آثار این نویسنده در هر دوره‌ای می توانند خود را به شرایط زمانه نزدیک کنند.

مکبث از کوتاه ترین متن‌های این نمایشنامه نویس شهیر است.بن‌مایه این نمایش که بر اساس وقایع تاریخی اسکاتلند نوشته شده، مسئله قدرت،سیاست، دشمن خویی انسان و از همه مهمتر عذاب وجدان آدمی است.

موضوعی که کارگردان این نمایش هم سعی کرده در اثرش بر این مفهوم تکیه کند و گاه تماشاگرانش را هم به پرسش بگیرد و او را با چالش مواجه کند و با خود همراه کند.

رضایی دراین اجرا سعی کرده است تقریبا با کمترین اکسسوار و عوامل و تنها با نشانه گذاری‌ها نمایش خود را جلو ببرد بدون اینکه نیازی به دکورهای پرطمطراق ببیند.

بازیگران لباس‌های امروزی بر تن دارند، اما راوی داستان شکسپیر هستند. گویی نمایش قصد دارد،بگویید ذات و اثر گناه در آدمیزاد از بین رفتنی نیست و انسان امروز نیز همچون انسان دوره شکسپیر مدام در معرض گناه و عذاب وجدان است.

نمایش «مکبث» با طراحی و کارگردانی معصومه رضایی هر شب ساعت ٢٠:٣٠ در عمارت روبرو اجرا خواهد شد و تا پایان دی ماه روی صحنه خواهد بود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: امین اسکندریان، روشنک خسروی، سعید کاظمی، لینا فلاح، عدنان سیدکاظمی، مصطفی کریمی، معصومه رضایی

502

کد خبر: 896036

وب گردی

وب گردی