مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی(ره ) اردبیل با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان افتتاح  شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: این دستگاه دومین MRI دولتی با اعتبار بالغ بر۶ میلیارد تومان در مهر ماه ۹۵ از محل بودجه طرح تحول نظام سلامت تامین شده است. 

به گزارش ایسکانیوز مرکز پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل روز گذشته (5 شنبه) با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم گفت: این دستگاه دومین MRI دولتی با اعتبار بالغ بر۶ میلیارد تومان در مهر ماه ۹۵ از محل بودجه طرح تحول نظام سلامت تامین شده است که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن نسبت به دستگاه‌های دیگر انتقال دیتا با کابل نوری است که باعث افزایش ۴۰ درصدی کیفیت عکس‌های تهیه شده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها یک دستگاه ام‌ آر آی در بخش دولتی در مرکز استان وجود داشت، افزود: با اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات درمانی استان سیستم نوبت‌دهی در مرکز استان از یک ماه به نصف کاهش خواهد یافت و کیفیت خدمات به مردم افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به مزیت‌های ویژه این دستگاه اضافه کرد: این دستگاه با عدم وجود محدودیت وزن و عدم نیاز به شارژ هلیوم، توانایی بالایی در ارایه خدمات ویژه به بیماران استان دارد و جزو معدود دستگاه‌های ام آر آی پیشرفته کشور است.

700

کد خبر: 896089

وب گردی

وب گردی