سازمان ملل: سخنان ترامپ نژادپرستانه است

سخنگوی کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن ابراز تاسف به اظهارت توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا به مهاجران، سخنان وی را نژادپرستانه توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، روپرت گولویل، سخنگوی کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران در دفتر ژنو این سازمان ،از اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ نسبت به مهاجران برخی کشورهای لاتین و آفریقا انتقاد کرد.

سخنگوی کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری همچنین گفت:"در صورت تأیید این اظهارات، باید گفت که این سخنان بسیار شرم آور و تکان دهنده ای هستند و باعث شرمساری است که توسط وی ابراز شده است، متأسفم ولی جز واژه «نژادپرستی» از قالب دیگری نمی توان برای این اظهارت استفاده کرد .

به کارگیری یک لحن بد در این اظهارات ،یک طرف قضیه است، زیرا این نوع صحبتها می تواند علاوه بر گشودن درهای بی رحمانه انسانیت و تخریب زندگی انسان ها، بیگانه ستیزی و نژادپرستی را نیز تایید و مردم راب سوی آن ترغیب می کند".

به گزارش رسانه‌های آمریکا، دونالد ترامپ، دیروز در نشستی ضمن انتقاد از مهاجران تبعه آفریقایی و آمریکای لاتین گفت که برخی از مهاجران از کشورهایی «تنفرآمیز» به ایالات متحده می آیند.

در این جلسه لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و دیک دوربین، سناتور دموکرات ایالت ایلینوی نیز در آن حضور داشته اند.

ترامپ در این نشست همچنین اظهار داشت: "چرا اجازه مهاجرت اتباع این کشورهای تنفرآمیز به آمریکا را بدهیم؟ باید از مهاجرین نروژی بیشتر میزبانی کنیم".

وی در همین جلسه موضوعاتی نظیر لغو قرعه کشی «گرین کارت» آمریکا و پایان «مهاجرت زنجیره‌ای» که پیش‌تر نیز مطرح کرده بود را مجددا مورد بحث و بررسی قرار داده است.

کد خبر: 896155

وب گردی

وب گردی