تألیف کتاب جامع تصویرسازی، توسط استاد واحد علوم تحقیقات

کتاب تصویرسازی (تاریخچه. مبانی و تکنیک‌ها) توسط استاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تالیف و تدوین شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، کتاب تصویرسازی (تاریخچه. مبانی و تکنیک‌ها) توسط بهراد امین سلماسی استاد واحد علوم و تحقیقات و با همکاری مریم مرتضوی‌فر تالیف و از سوی انتشارات فخراکیا به چاپ رسید.

این کتاب از معدود کتاب‌های رنگی و جامع تصویرسازی در ایران است. خوانندگان این کتاب، با تاریخ تصویرسازی در ایران و جهان به طور جامع و مشروح آشنا می‌شوند.

در کتاب تصویرسازی، مبانی تصویرسازی و شاخصه‌های تصویر برای هر محدوده سنی به صورت ساده تشریح شده و در پایان، تکنیک‌های آن توضیح داده شده است.

استفاده از بهترین آثار هنرمندان جهان و ایرانی در این کتاب، به مفهومی‌تر شدن مباحث آن کمک کرده است.

استاد بهراد امین سلماسی، متولد ۲۶ مرداد ۱۳۳۰ تبریز، دارای فعالیت‌های متعدد هنری از جمله تصویرگری و طراحی بیش از ۲۸ کتاب کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه‌های متعدد فردی و گروهی نقاشی در داخل و خارج از کشور، طراحی و تالیف ۳ کتاب برای کودکان و نوجوانان و ۳ کتاب برای دانشگاه‌های هنری، کارگردان هنری (طراح صحنه و لباس) در فیلم سینمایی ترنج, به کارگردانی محمدرضا اعلامی (سال ۱۳۶۴)، کارگردان هنری در فیلم سینمایی سال‌های خاکستر به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده (سال ۱۳۶۵)، کارگردان هنری در فیلم سینمایی محموله به کارگردانی سیروس الوند (سال ۱۳۶۶) را در کارنامه خود دارد.

وی جایزه اول تصویرسازی و دریافت پرنده طلایی و دیپلم افتخار از جشنواره کتاب کودک کانون پرورش فکری تهران (۱۳۶۹) را به نام خود ثبت کرده و برنده جایزه ویژه گرافیک داوران بین المللی از نمایشگاه بولونیا-ایتالیا (۱۳۷۰/۱۹۹۱) و برنده جایزه بی‌نظیرترین اثر علمی یونسکو و دریافت دیپلم افتخار توکیو-ژاپن (۱۳۷۰/۱۹۹۱) نیز است.

202

کد خبر: 896198

وب گردی

وب گردی