آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک معلق است/ لزوم تعطیلی کلاس‎های ورزشی در شرایط آلودگی هوا

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد درمورد پیگیری حقوق عامه گفت: قانون هوای پاک در مرداد امسال تصویب شد اما نواقصی دارد از جمله اینکه دارای تعداد زیادی آیین نامه اجرایی است که هنوز تصویب نشده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در پیگیری حقوق عامه گفت: قانون هوای پاک در مرداد امسال تصویب شد؛ اما نواقصی دارد از جمله اینکه دارای تعداد زیادی آیین نامه اجرایی است که هنوز تصویب نشده اند.

وی ادامه داد: بهتر است به جای اینکه مردم را محدود کنیم و درخصوص علت آلودگی سر پیکان را به سمت ماشین‌های تک سرنشین بگیریم به نقش ارگان‌هایی که وظایف خود را در حفظ محیط زیست نادیده گرفته‌اند توجه داشته باشیم.

قاضی بخشی محبی اضافه کرد: از بین بردن کوهها، پوشش گیاهی مراتع، بنزین غیراستاندارد و عواملی از این دست خیلی بیشتر از خودروهای تک سرنشین در ایجاد آلودگی تاثیر دارند.

معاون دادستان مشهد گفت: در این قانون مقرر شده خودروسازان لوازم و قطعات مربوط به کنترل آلودگی را مشمول گارانتی کرده و رایگان تعویض کنند درحالی که این اتفاق نمی‌افتد. همچنین مقرر شده کمیته مدیریت شرایط اضطرار حفاظت محیط زیست مدیرانی را که به مفاد این قانون پایبند نبوده به دادستانی معرفی کند درحالی که تاکنون مدیری به این حوزه معرفی نشده حال آنکه شاهد هستیم در شرایط بحرانی و آلودگی هوا، برخی مدارس زنگ های ورزش را تعطیل نمی‌کنند و این عمل می‌تواند منجر به انفصال مدیر مربوطه شود و والدین می‌توانند در صورت مشاهده این تخلفات، گزارش آن را به دادستانی اعلام کنند.

قاضی بخشی محبی تصریح کرد : نکته دیگری که باید به آن توجه کرد لزوم رعایت اصول شهرسازی و خصوصا مباحث ترافیکی و حتی بلند مرتبه سازی است تا آلودگی در شهر مستقر نشود درحالی که متاسفانه این مساله نیز مغفول مانده است.

705

کد خبر: 896245

وب گردی

وب گردی