تحولات مثبتی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است/فضای علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد را بسیار مناسب می بینم/سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد(ساها)دستاورد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان گفت: دکتر ولایتی از استوانه های نظام هستند و تا به امروز در هر پستی که حضور داشتند، شایستگی های خود را نشان داده اند و از زمان مدیریت دکتر ولایتی تحولات مثبتی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است.

دکتر سیف الدین سعدالدین عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره موفقیت های علمی خود گفت: بر اساس اعلام پایگاه شاخص های اساسی علم (ISI-ESI)، و با کسب شاخص های لازم، در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفتم که به این ترتیب تعداد پژوهشگران یک درصد پر استناد دانشگاه سمنان در سطح بین المللی بر اساس اعلام پایگاه شاخص های اساسی علم (ISI-ESI) به سه نفر رسیدند.

وی افزود: معیار این انتخاب تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی است و پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند در گروه نخبگان علمی برتر دنیا قرار می گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان تصریح کرد: اختراعات ثبت شده بسیاری دارم که بعضی از آنها به مرحله تجاری سازی هم رسیده است وزیکی از مهم ترین دستاوردهایم که ازسازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دارای تاییدیه علمی می باشد، دستگاه چند سیکلی اندازه گیری انتقال حرارت جابجایی نانو سیالات است.

دکتر سیف الدین سعدالدین یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی را سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد(ساها) برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توسعه تحصیلات تکمیلی و علاقه‌مندی جوانان به ادامه تحصیل، جمعیت داوطلبان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در کشور در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین بسیاری از صنایع کوچک و برخی دانشگاه‌های دولتی توانایی خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته و فوق پیشرفته را ندارند که آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل‌ می‌کند.

استاد تمام رشته مکانیک دانشگاه سمنان تاکید کرد: از این منظر سامانه ساها با جمع‌آوری یکپارچه و منسجم آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و ارائه خدمات به مشتریان درون‌ و برون‌دانشگاهی، گامی بزرگ در جهت رفع نیاز آنان است.

استاد تمام رشته مکانیک دانشگاه سمنان درباره کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه بنده سابقه تدریس در دانشگاه آزاد را دارم فضای علمی و پژوهشی را در دانشگاه آزاد بسیار مناسب می بینم و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی که در دانشگاه آزاد وجود دارد از جمله همان سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد(ساها) بسیار جامع و کامل است.

وی در پایان درباره رویکرد جدید دانشگاه آزاد گفت: دکتر ولایتی از استوانه های نظام هستند و تا به امروز در هر پستی که حضور داشتند شایستگی های خود را نشان داده اند و از زمان مدیریت دکتر ولایتی تحولات مثبتی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است و در سایه مدیریت دکتر ولایتی دانشگاه آزاد شاهد تحولات مثبت و چشمگیری خواهد بود.

گفتنی است، دکتر سیف الدین سعدالدین دارای دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد،کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف است، استاد تمام رشته مکانیک دانشگاه سمنان طبق اعلام مجله Thomos ruyters در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفته است.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 896304

وب گردی

وب گردی