جلسه ویژه بررسی داوری فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی برگزار شد

جلسه ویژه داوری برای بررسی قضاوت فینال سنگین وزن رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور در مشهد، صبح امروز (شنبه) در محل سالن کنفرانس خانه کشتی عبدالله موحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، با توجه به اعتراض رسمی هیئت کشتی استان خراسان رضوی به رای داوران در مسابقه فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی کشور در روز 21 دی ماه در مشهد، فیلم کشتی مذکور از سه زاویه، چندین بار توسط اعضای حاضر در جلسه بررسی و پس از بحث تبادل نظر نتایج ذیل به جمع بندی اعضای مذکور رسید.

1- کشتی گیر دوبنده قرمز زودتر از سوت آغاز مسابقه، اقدام به زیرگیری نمود، که می‌باید از سوی داور وسط، کشتی متوقف و مجددا در شرایط قانونی آغاز می‌‌شد.

2- اشتباه داور وسط و تعجیل در اعلام آغاز مسابقه، قبل از استقرار کامل دو کشتی گیر در وسط تشک مطابق ضوابط جاری.

3- اشتباه کادر فنی کشتی گیر دوبنده آبی و تاخیر در اعلام چلنج (بیش از 5 ثانیه مطابق ضوابط) برای اعتراض به اقدام کشتی گیر دوبنده قرمز به زیرگیری پیش از سوت داور.

4- اشتباه رئیس تشک و عدم مدیریت مناسب کشتی پس از انجام اشتباه داور وسط، از طریق قطع کشتی و آغاز مجدد آن.

5- اشتباه رئیس تشک و عدم استفاده از فرصت چلنج اعلام شده توسط کادر فنی کشتی گیر دوبنده آبی، برای بازنگری در رای اعلامی.

6- اشتباه سرپرست فنی مسابقات و عدم مدیریت مناسب کشتی پس از اعلام چلنج از سوی کادر فنی کشتی گیر دوبنده آبی، برای باز نگری در رای اعلامی.

7- برخلاف مصوبه کمیسیون داوران، هیچ یک از داوران بین المللی دارای درجه یک ویژه در مسابقات قهرمانی کشور کشتی پهلوانی سال1396، حضور نیافتند. اشتباه مذکور متوجه رئیس کمیسیون داوران می باشد.

8-برخلاف مصوبه کمیسیون داوران جناب آقای امامی به‌عنوان نماینده کمیسیون داوران در کشتی پهلوانی در مسابقات مذکور حضور نیافت.

با توجه به نتایج فوق الذکر، و به منظور احترام به تمامی علاقمندان به کشتی کشور و همچنین ارج گذاری به اصل عدالت در امر قضاوت در مسابقات کشتی، فدراسیون کشتی ایران در خصوص بندهای یادشده و عوامل اجرایی مسئول تصمیم گیری خواهد نمود.

رسول خادم و رضا لایق رئیس و دبیر فدراسیون، سیروس‌پور مشاور عالی فدراسیون، عیسی مومنی مدیر تیم‌های ملی کشتی های سنتی، طاهرخانی، کریمی و صادقی اعضای کمیته داوران و هاشمی‌نسب و فروتن دو داور بین المللی که به تازگی بازنشسته شده‌اند در این نشست حضور داشتند.

602

کد خبر: 896327

وب گردی

وب گردی