صدور دستور تخلیه 64مدرسه تخریبی در استان اصفهان /38 مدرسه تخلیه فوری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: دستور تخلیه 64مدرسه تخریبی در استان اصفهان صادر شده که از این تعداد برای 38مدرسه دایر در استان با توجه به قدمت بالای ساختمان مدرسه و امکان ریزش سقف، دستور تخلیه فوری صادر شده است و 13مدرسه هم فقط تا سال آینده مجوز موقت برای فعالیت دریافت کردند.


به گزارش ایسکانیوز؛ محمد حسین سجاد گفت: شش هزار و 269کلاس نیازمند مقاوم سازی اند.
وی ادامه داد: به طورکلی برای رفع مشکلات مربوط به مدارس تخریبی، نیازمند مقاوم سازی مدارس دونوبته هستیم ضمن اینکه مدارس اجاره ای استان هم به 14 هزار و 468 کلاس درس نیاز دارند.


وی گفت: در حال حاضر دستور تخلیه 64مدرسه تخریبی در استان اصفهان صادر شده که از این تعداد برای 38مدرسه دایر در استان با توجه به قدمت بالای ساختمان مدرسه و امکان ریزش سقف، دستور تخلیه فوری صادر شده است و 13مدرسه هم فقط تا سال آینده مجوز موقت برای فعالیت دریافت کردند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه پدیده فرونشست زمین در اطراف اصفهان در حال تشدید است، افزود: تخریب مدارس به علت وجود این پدیده در شهرهای حاشیه زاینده رود زودتر اتفاق می افتد به طوری که آمار مدارس تخریبی در شهرستان های فلاورجان، دامنه و پیربکران بیشتر مشهود است.


وی گفت: 8طرح با زیربنای 9هزار و 31مترمربع و ۶۰کلاس جایگزین مدارس تخریبی شده و در سال تحصیلی 96-97 تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان می شود.

900

کد خبر: 896333

وب گردی

وب گردی