فردا؛ جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اقدامات ترامپ تشکیل خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فردا اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانیه ترامپ و اقداماتی که انجام داده است تشکیل خواهد شد

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اقدامات اخیر ترامپ علیه ایران و تحریم 14 فرد و نهاد ایرانی اظهار داشت: تمام آن چه که قرار بود از کنار برجام بر سر ملت ایران بیاید ما از مدت ها قبل پیش بینی کرده بودیم؛ از بدو شروع مذاکرات در این دولت و چه در دولت قبل این جریان را رصد و بررسی می کردیم و اطمینان خاطر داشتیم که این اتفاقات خواهد افتاد، علت آن هم ضعیف بسته شدن قرارداد برجام و نادیده گرفته شدن ابهامات موجود در آن است.

وی افزود: در توافق هسته ای، تعهدات طرف مقابل و ضمانت اجرایی این تعهدات مطلقا دیده نشد و در حال حاضر ساز و کار نظارت بر برجام کاملا بر علیه ما است. ما به عنوان یک کشور نا امن و عهد شکن شناخته شدیم بنابراین بایستی ابتدا به تعهدات خود عمل می کردیم اما در مقابل آمریکا به عنوان کشوری معتبر و معتقد و پایبند به عهد و مورد احترام نظام بین الملل شناخته شد.

کریمی قدوسی با بیان این که از برجام جسدی بیشتر باقی نمانده است ادامه داد: تا زمانی که برای آمریکا سودمند باشد، چماق برجام را بالای سر ملت ایران نگه خواهد داشت و آن را به عنوان یک عامل فشار و تحریم حفظ خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدام مقابل به مثل مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض عهد آمریکا تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی اقدام مقابل به مثل برای اقدامات آمریکا دیده شده اما متاسفانه در هیات نظارت بر برجام رای اکثریت به نفع آقای روحانی است.

وی اظهار کرد: فردا اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانیه ترامپ و اقداماتی که انجام داده است تشکیل خواهد شد؛ کمیسیون امنیت ملی وظیفه دارد 6 ماه یک بار گزارش بدهد و ما نیز روی متن این گزارش و اتفاقاتی که افتاده است بررسی های لازم را انجام می دهیم و موضع صریح تر و روشن تری نسبت به گزارش های قبلی اتخاذ خواهیم کرد.

302

کد خبر: 896343

وب گردی

وب گردی