از تماس تلفنی رئیس جمهور با مقامات چینی بی‌اطلاع هستم

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از تماس تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور چین ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کشتی نفتکش ایرانی(سانچی) روز دوشنبه 16 دی‌ماه با یک کشتی باری دچار تصادم می‌شود و در این حادثه 30 خدمه ایرانی و دو خدمه بنگلادشی ناپدیدمی‌شوند و بعد از گذشت چند روز پیکر سه تن از ناپدیدشدگان پیدا می‌شود.

طبق گزارش‌های بدست آمده متاسفانه عملیات امداد و نجات از سوی مقامات چینی به کندی انجام می‌شود وقتی این موضوع را پیگیر شدیم مسئولان ایرانی اظهار کردند که چینی‌ها شرایط بدی هوا را دلیل کوتاهی عملکرد خود عنوان کردند. در این میان همه مردم و خانواده کارکنان این کشتی انتظار داشتند که خود رئیس جمهور وارد عمل شود. این در حالی است که در خبرهای بدست آمده متوجه شدیم که ربیعی به دیدار خانواده های منتظر در ساختمان نفتکش رفته و بعد از ابراز احساسات گفته که روحانی با رییس جمهور چین بعد از گذشت ۵ روز تماس گرفته و تقاضای کمک دولت چین به اطفا حریق کشتی ایرانی را داشته اما رییس جمهور چین فرمودند که بنده در سفر هستم و امکان صحبت با رییس جمهور ایران را ندارم.

علاوه براین نکته قابل توجه، این سوال پیش می‌آید که چرا رییس جمهور ربیعی را مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش منصوب کرده، حداقل با اطلاعات و بینش نگارنده همخوانی ندارد چرا که ربیعی نه وزیر امور خارجه است که با کشورها روابط دیپلماتیک داشته باشد و نه اینکه وزیر نفت است که بتواند از ظرفیت های اقتصادی خود در روابط با چینی ها برای حل بحران نفتکش استفاده کند.

حسن قشقاوی معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، مبنی براینکه چرا رئیس جمهور چین به تماس آقای روحانی بی اعتنایی کرده است گفت: من در این مورد مطلبی نشنیده‌ام و در مورد تماس آقای روحانی خبری ندارم.

در صورت صحت این خبر، می‌توان گفت زمانی که رئیس جمهور چین به تماس رئیس جمهوری ایران بی اعتنایی می‌کند ما هم طبیعتا علاقه‌مند نیستیم تا چین شریک تجاری ما به قوت گذشته در بازارهای ایران سرک بکشد.

402

کد خبر: 896416

وب گردی

وب گردی