لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته‌هایی که ظرفیت اشتغال دارند

دکتر سید علی المدرسی گفت: با هدف‌گذاری و توجه به طرح آمایش منطقه‌ای و ناحیه‌ای، می‌توانیم در حل مشکل بیکاری و دیگر مشکلات کشور از ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شرکت حدود 9 هزار دانشجو در امتحانات پایان‌ترم خبر داد و ابراز امیدواری کرد در پایان این هفته مجموعه امتحانات در صحت و سلامت کامل پایان یابد.

دکتر سید علی المدرسی با اشاره به طراحی مکانیزم برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: حدود 9 هزار دانشجو که هر کدام به طور میانگین در 15 واحد درسی آزمون می‌دهند که این آزمون‌ها در دو هفته و پنج نوبت امتحانی در حال برگزاری است.

وی افزود: تمام سؤالات توسط قرنطینه امتحانات تکثیر و در اختیار اساتید قرار می‌گیرد و اساتید مسئولیت برگزاری امتحانات را بر عهده دارند.

المدرسی آماری از تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه یزد ارائه داد و گفت: 700 دانشجو مقطع دکتری در 24 رشته، 6 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در 65 رشته و 2 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و کاردانی در 40 رشته تحصیل می‌کنند.

وی در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه آزاد یزد به خبرنگار ایسکانیوز گفت: پذیرش بدون آزمون تنها در مقطع کارشناسی و کاردانی برای 40 رشته از نیمه بهمن ماه آغاز می‌شود و همراه با آغاز ترم جدید ثبت‌نام از داوطلبان صورت می‌گیرد.

المدرسی در مورد جذب اساتید نیز گفت: تعدادی درخواست برای جذب استاد در رشته‌های حقوق، مشاوره و روانشناسی به سازمان مرکزی اعلام شده است تا همزمان با اعلام تقویم جذب فرآیند آن انجام شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عملکرد مناسب اپلیکیشن طراحی شده برای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بیان داشت: یکی از برنامه‌های ویژه دانشگاه، تولید اپلیکیشن استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه بود که تمام امور دانشجویی توسط دانشجویان از طریق این اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

المدرسی از بازنگری وضعیت صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق‌التدریس در این دانشگاه خبر داد و افزود: این اقدام برای استفاده از اساتید برجسته صورت می‌گیرد که با برنامه‌ریزی همزمان با شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها که در ماه گذشته توسط معاونت آموزشی سازمان ابلاغ شد این فرآیند آغاز و مصاحبه‌ها شروع شد.

وی بازنگری در وضعیت کلاس‌ها و کیفیت فضای آموزشی و ارائه دروس را از اقدامات صورت گرفته در این واحد دانشگاهی اعلام کرد و گفت: این بازنگری‌ها طی برنامه یک‌ماهه با همکاری جدی روسای دانشکده‌ها طراحی و عملیاتی شد و در این فرآیند توانستیم شاخصه‌های آموزشی را ارتقا دهیم.

المدرسی به لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته‌هایی که دارای ظرفیت اشتغال در بازار هستند تأکید کرد و اظهار داشت: با هدف‌گذاری و توجه به طرح آمایش منطقه‌ای و ناحیه‌ای، می‌توانیم در حل مشکل بیکاری و دیگر مشکلات کشور از ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی یزد دارای هشت دانشکده هنر و معماری، فنی مهندسی، نساجی و پلیمر، علوم انسانی، علوم پایه، حسابداری، پزشکی و کشاورزی و منابع طبیعی است. 170 عضو هیأت علمی تمام‌وقت و حدود 400 استاد حق‌التدریس (4 عضو هیأت علمی درجه استاد تمامی 18 دانشیار) در این دانشکده‌ها مشغول به تدریس هستند.

این دانشگاه قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز آموزش عالی استان یزد است که تا کنون با توجه فارغ‌التحصیلی بیش از 45 هزار نفر توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین مردم استان یزد و حتی شهرهای دیگر داشته باشد.

203

کد خبر: 896438

وب گردی

وب گردی