رییس دانشگاه خوارزمی به وزیر علوم چه گفت؟

دکتر محمدعلی سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد .

‌به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار دکتر سبحان اللهی ضمن بیان جایگاه ویژه دانشگاه خوارزمی به عنوان نخستین مؤسسة آموزش عالی کشور با یک سده فعالیت علمی و فرهنگی در کشور گفت: هم اکنون در آستانة برگزاری یکصدمین سال تأسیس دانشگاه خوارزمی هستیم دانشگاهی که با هدف اولیة آموزش معلمان تعلیم دیده، در سال 1297 شمسی در تهران دایر شده است.

وی افزود: این دانشگاه که به نوعی آغازگر آموزش عالی در ایران به شمار می‌رود، در طول یک قرن از فعالیت خود، در نهایت به خوارزمی تغییر نام یافت، تحولات علمی ـ پژوهشی زیادی را نیز پشت سر گذاشت تا امروز به یکی از دانشگاه‌های صاحب نام ایران تبدیل شود و گام‌های بلندی برای گسترش فعالیت در عرصه بین‌المللی بردارد .

سبحان اللهی با اشاره به طرح جامع دانشگاه خوارزمی گفت: این طرح بر اساس مأموریت گرایی در دو سایت تهران و پردیس کرج در حال تهیه می‌باشد .

وی با تبیین توسعة رشته‌های جدید، بر رشته های میان‌رشته‌ای از جمله نفت زمین و پلاسمای پزشکی تأکید کرد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در ادامه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حمایت از فعالیت های انجام شده در دانشگاه خوارزمی بر ادامه فعالیت‌های جدید دانشگاه از جمله رشته‌های میان‌رشته‌ای از جمله نفت زمین و پلاسمای پزشکی و همچنین تهیه طرح جامع دانشگاه بر اساس سیاست‌های وزارت متبوع یعنی مأموریت گرایی تأکید کرد.

900

کد خبر: 896444

وب گردی

وب گردی