شرایط برای ورود تیم امداد و نجات به کشتی حادثه دیده مهیا نیست

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: دود و آتش در کشتی زیاد است، به گونه ای است که شناورهای آتشخوار نمی تواند به نزدیکی کشتی بروند و عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد معاون وزیر راه و سخنگوی کمیته ویژه نفتکش سانچی گفت: الان حجم آتش دود وحرارت و انفجارهایی کوچک و بزرگ در روی کشتی که اتفاق می افتد به گونه ای است که شناورهای آتشخوار نمی تواند به نزدیکی کشتی بروند و عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

او تصریح کرد: تیم‌های امدادی ایرانی و چینی روی شناور هستند اما به واسطه حجم دود آتش امکان نزدیک شدن و انجام عملیات بر آنها فراهم نیست.


درجه حرارت کشتی سانچی بر اساس داده های اتاق کنترل عملیات شانگهای 350 درجه است و شرایط برای ورود به کشتی به هیچ وجه فراهم نیست.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، دچار آتش سوزی شد.


کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.


32سرنشین این نفتکش که شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی است در این حادثه گرفتار شدند. تاکنون جسد سه نفر پیدا شده که هویت آنها هنوز مشخص نشده است.

402

کد خبر: 896580

وب گردی

وب گردی