گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته

به گفته نجفی، 40 تا 50 هزار نفر ساعت کار انجام شد تا بتوانیم در این مدت گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته آماده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد علی نجفی، شهردار تهران در صحن شورای شهر گفت: ترسیم وضعیت این امر ضروری بود حتی اگر تکلیفی از سوی شورا بر شهرداری اعمال نمی شد اما اقدام هوشمندانه شورا و تصویب مصوبه برای تعیین وضعیت زمان تغییر و تحول در شهرداری تهران کار ما را وسعت بخشید.
وی ادامه داد: در این چهار ماه و نیم باید مقدمات برنامه سوم شهرداری را تهیه می کردیم، اعمال مدیریت بودجه سال 96 را دنبال کرده و بودجه سال 97 را آماده می کردیم که آماده تقدیم به شورای شهر است.
شهردار تهران گفت: چیزی بین40 تا 50 هزار نفر ساعت کار انجام شده و از نظر حجم و وسعت فعالیت ها کار بزرگی به شمار می رود.
وی در ادامه افزود: متن اصلی گزارش در حدود بیش از پانصد صفحه در اختیار ما قرار گرفت. متن اصلی پیوست های آماری و اسناد پشتیبانی دارد که برای تجزیه و تحلیل و بررسی یک سند استثنایی به شمار می رود.
نجفی گفت: گزارش خلاصه مدیریتی نیز در حدود 60صفحه آماده شده که برای افرادی که فرصت کمتری دارند قابل استفاده است تا تحلیل و ارزیابی از عملکرد مدیریت شهری داشته باشند. گزارش مختصر تری هم به صورت پاورپوینت آماده شده است.

نجفی افزود: به صورت تقریبی این گزارش ۹۵ درصد دقت و اطلاعات کافی را دارد.

وی ادامه داد: در ۱۲ سال گذشته شهرداری تهران فرصت های زیادی را از دست داد که قابل برگشت نیست به عنوان نمونه آنچه در منطقه ۲۲ اتفاق افتاد یک فرصت بزرگ برای تهران بود. اولین منطقه ای که طرح تفصیلی کاملی داشت و می شد این منطقه را منطقه پایلوت نمونه تهران تبدیل کرد و از این منطقه به عنوان کانال هوا و ریه تهران استفاده کرد اما متاسفانه این فرصت را از دست دادیم.
به اعتقاد شهردار تهران، شهرداری خطاهای محاسباتی زیادی در این مدت داشته است نمونه آن خطا در محاسبه هزینه های عمرانی پروژه هایی مثل پل صدر، تونل توحید و ... است.
وی یادآور شد: همچنین ضعف های مدیریتی و عملکردی زیادی وجود داشته و نهایتا مواردی بوده است که متاسفانه به نظر ما سوء استفاده بوده است . باید از طریق مراجع قضایی آنها را دنبال کنیم که برخی ها را دنبال خواهیم کرد.
706

کد خبر: 896637

وب گردی

وب گردی