مدارس سما را ملوک‌الطوایفی اداره نمی‌کنیم/باید امکانات بلااستفاده واحدها در اختیار مدارس سما قرار گیرد/ هیچ واحد سما حق استفاده از معلم حق‌التدریس ندارد

مراسم معارفه معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز با حضور دکتر فرهاد رهبر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر گفت: استاد گرانقدر و فرهیخته آقای زرهانی در دوره کوتاه یک تحول جدی در زمان ایجاد کرد و این سازمان را از حالت رو به افولی که در گذشته داشت نجات داد.

وی افزود: آقای دکتر منظری از مدیران موفق بودند امیدوارم در این مسئولیت نیز به موفقیت دست پیدا کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مسئولیت مثال دست به دست شدن چوب دوی امدادی است، عزیزی که یک سمتی را برعهده می گیرد به نفر بعدی تحویل می دهد و همه در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش می‌کنند.

دکتر رهبر تاکید کرد: سازمان سما موفق بوده است و به اهداف خود دست یافته اما با فتح هر قله‌ای، قله دیگری پیش رو قرار می‌گیرد. باید اهداف بالاتری در نظر بگیریم و سما در میان مدارس دیگر بدرخشد.

وی ادامه داد: باید در کنار توجه به توسعه کمی به توسعه کیفی مستمر توجه کنیم و مدارس سما را در طول سال در مسیر رسیدن به توسعه کیفی مورد ارزیابی قرار دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم نیازمند تحول فرهنگی هستیم و این تحول از مراکز تربیت آغاز می شود. دانش آموزان که در سنین پایین تری نسبت به دانشجویان هستند ظرفیت بیشتری برای تاثیرپذیری و پرورش دارند باید از این ظرفیت مدارس سما به نحو احسن استفاده کرد.

دکتر رهبر از تاسیس مجتمع سما در هر استان خبر داد و گفت تربیت نیروی نخبه از پیش دبستانی تا لیسانس به عهده این مجتمع است.

وی افزود: دانشگاه آزاد و سازمان سما را یک مجموعه به هم پیوسته می بینیم که باید به تربیت تکنسین و مهارت آفرینی متناسب با نیازهای هر منطقه بپردازند تا نیروی انسانی مورد نیاز مناطق مختلف کشور را تربیت کنند.

دکتر رهبر عنوان کرد: در کنار جنبه های فرهنگی و تربیتی اگر به لحاظ اقتصادی هم نگاه کنیم می‌بینیم که مدرسه داری بیش از دانشگاه داری در مقطع لیسانس درآمد دارد. ضمن اینکه هزینه‌ای که برای مدارس صرف می شود کمتر از دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد، با اشاره به رسیدن موج دوم جمعیتی کشور گفت: سهم سما از این موج جمعیتی باید بیش از گذشته باشد به طوری که در دو سال آینده به دو برابر جمعیت فعلی یعنی ۱۵۰ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت مدارس در جذب دانش آموز، افزود: خانواده‌ها در قبال دریافت خدمات با کیفیت برای پرداخت هزینه چانه زنی نمی‌کنند.

دکتر رهبر بر استفاده از ظرفیت و امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی توسط سازمان سما تاکید و تصریح کرد: باید پیوند مستحکمی بین سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کنیم. مدارس سما را ملوک‌الطوایفی اداره نمی‌کنیم زیرا سازمان سما سیستم یکپارچه‌ای است با یک رئیس.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا زمانی که در دانشگاه‌ آزاد استادی حضور دارد که می‌تواند در مدارس سما تدریس کند هیچ مدرسه‌ای حق جذب معلم حق‌التدریسی ندارد.

کد خبر: 896654

وب گردی

وب گردی