920 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 920 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال است، گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم بازار سلامت کشور است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق این بازار بسیار مؤثر است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده در نشست مشترک فعالان حوزه اقتصاد سلامت با وزیر بهداشت اظهار داشت: ان‌شاءالله به زودی انجمن‌های شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت به عنوان یکی از اتاق‌های بازرگانی تهران فعال خواهند شد و این مسئله نتایج موثری در حوزه سلامت و اقتصاد به همراه خواهد داشت.

وی افزود: 3200 شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده که 920 آن در بخش سلامت فعالند همچنین ما به دولت تعهد داشته‌ایم تا پایان سال 96، 2 هزار میلیارد تومان از بازار را در اختیار بگیریم که خوشبختانه یک میلیارد و 600 میلیون از این مسئله محقق شد و 1800 میلیارد تومان فروش توسط بخش سلامت شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 8 هزار اشتغال در این بخش ایجاد شده گفت:‌240 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت محصول دارند و آن را در بازار ارائه می‌دهند همچنین 52 شرکت صادرات انجام داده و حدود 900 کالا محصول شرکت‌های دانش‌‌بنیان بوده و در حال تولید است.

ملک‌زاده با تأکید بر اینکه خود را متعهد می‌دانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم،گفت: اگر در کشور بخواهیم رشد کنیم باید به این شرکت‌ها توجه کرده و اقدامات مؤثر را برایشان انجام دهیم.

وی گفت:اگر چه شرکت‌های دانش‌بنیان از ما گله دارند ولی نباید ناامید بود و ما اطمینان می‌دهیم در وزارت بهداشت می‌خواهیم به آنها کمک کنیم البته موانعی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

ملک‌زاده گفت: 40 هزار میلیارد تومان بازار سلامت کشور است و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در توجه به این بازار می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

701

کد خبر: 896677

وب گردی

وب گردی