فرآورده‌های خوراکی و غذایی قاچاق مهم‌ترین تهدید سلامت جامعه هستند

کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه می بایست با تبلیغات هوشمندانه بر زشتی پدیده شوم قاچاق تاکید کرد، گفت: تدوین سیاست های فرهنگی و تبلیغات هوشمندانه توسط متولیان امر در مبارزه با قاچاق ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به گونه ای باید از تبلیغات استفاده کرد تا مسئولان و مردم متوجه شوند که مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ضرورت های زندگی اجتماعی است.

عبدالعزیزی با بیان اینکه فرآورده‌های خوراکی و غذایی قاچاق مهم‌ترین تهدید سلامت جامعه هستند، گفت: شناسایی کالاهای تقلبی کار بسیار دشواری است و در این زمینه دست‌های پنهان و نامرئی قاچاقچیان درکار است که باید ریشه کن شود.

کارشناس بهداشت مواد غذایی افزود: ناگفته نماند که مسئولان همواره نسبت به مصرف مواد خوراکی قاچاق دائم هشدار می دهند زیرا این مواد علاوه بر مسئله داربودن شرعی از نظر بهداشتی آسیب جدی برای سلامت مردم دارد.

عبدالعزیزی با اشاره به اینکه قاچاق مواد غذایی به کشور با توجه به این که سلامت مردم را هدف قرار داده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: : متاسفانه تا زمانی که برای کالای قاچاق در کشور مصرف کننده وجود داشته باشد ، این مهم ریشه کن نخواهد شد.

وی ادامه داد: این امر باید به شکلی مورد توجه قرار گیرد که بر زشتی پدیده شوم قاچاق تاکید شود و تنفر عمومی را به وجود آورد و رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری های و غیره با اطلاع رسانی دقیق و بهنگام مسئولان و مردم را متوجه مبارزه با قاچاق کرد.

حسین عبدالعزیزی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق نیز باید بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را بدین امر اختصاص دهد، افزود: همچنین این ستاد برای تحقق این مهم ابتدا سیاست های فرهنگی و تبلیغاتی خود را تنظیم و پس از آن با طراحی برنامه های متعدد در حوزه تبلیغات به ویژه بستر سازی های فرهنگی توجه کند.

کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق را باید مردمی کرد، تاکید کرد: می بایست از ظرفیت های آموزشی و فرهنگی کشور برای مبارزه فرهنگی با قاچاق کالا، تقویت فرهنگ ملی خرید، مصرف تولیدات کیفی و رقابت پذیر داخلی استفاده کرد.

701

کد خبر: 896722

وب گردی

وب گردی