الازهر: اظهارات ترامپ علیه مهاجران "نژادپرستانه" و " کینه توزانه"است

دانشگاه الازهر قاهره اظهارات رییس جمهور امریکا در مورد کشورهای آفریقایی را محکوم کرد و از آمریکا خواست تا بابت این اظهارات عذر خواهی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: چرا این مردم از کشورهایی که چاه مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟

الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین اظهارات نژادپرستانه و کینه‌توزانه کاملا با ارزش‌های هم‌زیستی، تسامح و پذیرش دیگری مغایرت دارد، مساله‌ای که دنیای امروز به ویژه در سایه تشدید گفتمان نژادپرستانه، اسلام‌هراسی و تروریسم به آن نیاز دارد. اظهارات ترامپ در چارچوب سیاست متعصبانه، هدر دادن حقوق ملت‌هاست که دولت جدید آمریکا آن را در پیش گرفته است.

الازهر تاکید کرد: اظهارات ناپسند این چنینی شایسته رئیس جمهور کشور متمدنی که افتخار می‌کند کشوری تکثرگرا و متشکل از تنوع قومی است، نیست.

دانشگاه الازهر از دولت آمریکا خواست به خاطر این خطای فاحش عذرخواهی کند و همچنین از تصمیمات ظالمانه خود در حق قدس و ملت فلسطین دست بردارد.

پیشتر ترامپ سخنانش درباره کشورهای آفریقایی، السالوادور و هائیتی را تکذیب کرد؛ سخنانی که جهان آن را محکوم کرد.

سازمان ملل این سخنان ترامپ را شرم‌آور و نژادپرستانه خواند.

کد خبر: 896745

وب گردی

وب گردی