استقرار اتوبوس "دیابت" در شهر یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به بیماری‌های غیرواگیر به مردم، از استقرار اتوبوس دیابت در شهر یزد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن لطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر در حال شیوع در استان یزد هستند، اظهار داشت: متاسفانه یکی از علل اصلی این موضوع، سبک غذایی نامناسب در استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بالای فست فودها و استفاده مردم از تنقلات ناسالم از جمله شیوع این بیماری‌ها است، گفت: لازم است که اطلاع‌رسانی مناسب و هشدارهای کافی نسبت به این بیماری‌ها به مردم استان داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید و خدمات درمانی صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در این زمینه در حال اجرا است، طرح بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه است که از 10 دی شروع شده و اطلاعات لازم به مردم در ارتباط با بیماری‌های غیرواگیر منتقل می‌شود.

لطفی از انجام فعالیت‌های متعدد در ارتباط با عملی شدن این طرح خبر داد و گفت: در صورتی که مردم اطلاعات درست و مناسبی در ارتباط با تغذیه مناسب داشته باشند، قطعا برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌شان به سمت غذاهای ناسالم نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال این طرح بر اضافه وزن و چاقی متمرکز بود ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی بود که با استقبال خوبی روبه رو شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از استقرار اتوبوس دیابت در شهر یزد خبر داد و بیان کرد: سعی شده که به وسیله این اتوبوس، علاوه بر سنجش میزان قند، فشار خون و شاخص‌های عمومی سلامت افراد جامعه، اطلاعات لازم در ارتباط با تغذیه و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به آن ها داده شود.

لطفی تصریح کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در سطح دنیا انجام شده، بحران‌های اصلی که سلامت انسان در آینده با آن روبرو هستند، بحران‌های مربوط به چاقی، کم تحرکی و دخانیات است.

901/900

کد خبر: 896760

وب گردی

وب گردی