4 هزار پرونده از کار افتادگی، 35 هزار و 500 پرونده فوتی و 43 هزار پرونده مستمری‌بگیر داریم

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر گفت: طبق مصوبه‌ای که ابلاغ شده کف سطح درآمدی روستاییان و عشایر در سال آینده 400 هزار تومان و سقف آن 900 هزار تومان خواهد بود که نسبت به سال گذشته 100 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدرضا رستمی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه زنبورداری، گفت: صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر به پوشش بیمه‌ای روستاییان، کشاورزان، عشایر و زندگی شهرنشینی زیر 20 هزار نفر می‌پردازد که تاکنون یک میلیون و 650 هزار خانوار بیمه شده است.

وی ادامه داد: سه خدمت بلندمدت بیمه اجتماعی داریم که پرداخت مستمری به بازماندگان فوتی، از کار افتاده و بازنشستگان است. ما در این صندوق خدمات بیمه درمانی فعلاً نداریم و تمام خدمات در قالب طرح تحول سلامت و از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر، گفت: ما به اقشاری از مردم که به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند خدمات می‌دهیم که تا قبل از ایجاد این صندوق از خدمات محروم بوده‌اند اما آنچه مانع توسعه این صندوق می‌شود این است که جامعه هدف ما پراکنده،‌ دسترسی به آن دشوار است و از طرفی شناساندن خدمات صندوق به این قشر آسان نیست.

رستمی افزود: 43 هزار پرونده مستمری‌بگیر داریم که هنوز صندوق به بحث بازنشسته کردن بیمه‌پردازان نرسیده و در سال 99 اولین دوره را خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر 4 هزار پرونده از کار افتادگی، 35 هزار و 500 پرونده فوتی، 3 هزار پرونده بازنشستگی پیش از موعد و 2 هزار پرونده کارگزار بیمه‌ای داریم.

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف برای پوشش گروه‌های دیگر، گفت: به عنوان مثال با کمیته امضا در سال 86 تفاهم‌نامه داشته‌ایم که 140 هزار مددجوی امداد را تحت پوشش قرار داده‌ایم و اکنون نیز در حال حل مسائل پیش‌آمده هستیم.

رستمی ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای هم که با بهزیستی داریم قرار است 52 هزار مددجو تحت حمایت صندوق بیاید. با اتحادیه قالیبافان نیز انعقاد همکاری داشته‌ایم که 500 هزار نفر عضو دارد و این افراد می‌توانند با تأمین اجتماعی یا صندوق ما همکاری داشته باشند که 10 هزار نفر را در کل کشور بیمه کردیم و اکنون نیز در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با اتحادیه زنبورداری برقرار می‌شود 78 هزار عضو زنبوردار می‌تواند از حمایت‌های صندوق برخوردار شود.

وی تصریح کرد: در بیمه صندوق عشایر 10 درصد حق بیمه و کارفرما را دولت می‌دهد در حالی که در سایر بیمه‌ها ممکن است دولت تعهد نداشته باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر در رابطه با افزایش سقف پرداختی بیمه‌شدگان در سال، گفت: برای سال آینده آنچه ابلاغ شده سقف 900 هزار تومان و کف 400 هزار تومان درآمد ماهانه است که مصوب شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حق بیمه‌ای که از سوی بیمه‌شدگان پرداخت می‌شده 480 هزار تومان بوده که در سال 97، 540 هزار تومان می‌شود و کف آن 240 هزار تومان خواهد بود.

رستمی ادامه داد: کف و سقف سطوح درآمدی 300 و 800 هزار تومان است که در سال آینده قدری افزایش خواهد داشت به این صورت که اگر فردی در سال آینده بازنشسته شود مستمری 600 هزار تومانی خواهد گرفت البته می‌دانیم که این رقم کافی نیست اما برای سطوح درآمدی در روستا و عشایر ارزش دارد.
706

کد خبر: 896825

وب گردی

وب گردی