کاهش 50 درصدی دانشجویان سما به دلیل حذف مقطع کاردانی پیوسته/تلاش برای ایجاد مدارس سما در کشورهای همسایه

مراسم معارفه معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز با حضور دکتر فرهاد رهبر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر علیرضا منظری‌توکلی سرپرست سازمان سما در این مراسم با تلاوت آیه شریفه‌ای از قرآن کریم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون صدها هزار شهید و رنج خانواده‌های ایثارگران است مسئولیت حق و امتیاز نیست، موقعیتی است برای امتحان الهی.

توکلی حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و اهداف دانشگاه را وظیفه خود و همکارانش دانست و افزود: اگر همه با هم و با وحدت کامل حرکت کنیم این کار بزرگی که به ما سپرده شده است را به سرمنزل مقصود خواهیم رساند.

سرپرست سازمان سما با تأکید بر لزوم گسترش هنرستان‌ها مطابق کلام رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر بتوانیم بخش عمده‌ای از مدارس سما را به هنرستان‌ها اختصاص دهیم، می‌توانیم در جذب دانش آموزان بیشتری موفق باشیم و هنرجویانی در مکتب دانشگاه آزاد اسلامی تربیت کنیم.

دکتر منظری توکلی با بیان اینکه سازمان سما با یک چالش و فرصت مهم روبروست، خاطرنشان کرد: چالش ما کاهش 50 درصدی دانشجویان آموزشکدههای سما به دلیل حذف مقطع کاردانی پیوسته است و فرصت ما دارا بودن هنرستان است که با توجه به نظام آموزشی 3-3-6 و محدود شدن هنرستانها می توان از این فرصت برای جذب دانش‌آموزان هنرستانی استفاده کرد.

سرپرست سازمان سما به ظرفیت حضور مدارس سما در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در کشورهایی مثل عراق،‌ سوریه، آذربایجان و... می‌توانیم مدارس سما تأسیس کنیم تا هم سوددهی داشته باشند و هم در جهت صدور انقلاب اسلامی بهره‌برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدرسه داری از دانشگاه داری پرسودتر است و در این راه باید از تمام توانمان برای ارتقای کیفیت در مدارس سما استفاده کنیم.

منظری توکلی ضمن تشکر از زحمات دکتر زرهانی، رئیس پیشین سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، از دکتر رهبر به دلیل اعتماد به وی برای این انتصاب قدردانی کرد.

کد خبر: 896832

وب گردی

وب گردی