تاسیس 400 مدرسه سما در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم معارفه معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز با حضور دکتر فرهاد رهبر برگزار شد.

دکتر سید احمد زرهانی رئیس سابق سازمان سما در مراسم معارفه سرپرست این سازمان بابیان اینکه «خدمت» در نظام جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است، افزود: خداوند فرصت‌ خدمت‌گزاری برای بنده‌اش فراهم می‌کند تا از توانایی خود برای خدمت به دیگر بندگان استفاده کند و در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی به کار گیرد.

زرهانی دانشگاه آزاد اسلامی را شجره طیبه خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با یاری امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروز بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است.

رئیس سابق سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی بابیان بخش‌هایی از عملکرد این سازمان در سال‌های تصدی این سمت، گفت: سازمان سما توانسته است 250 هزار تکنسین تربیت کند و امسال هم حدود 100 هزار تکنسین دیگر از مدارس این سازمان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی با اعلام اینکه 75 هزار دانش‌آموز در مدارس سما مشغول به تحصیل هستند، افزود: نسبت به ترم قبل افت پذیرش دانش آموز نداشتیم.

زرهانی اضافه کرد: سازمان سما از لحاظ فرهنگی بر اساس اندیشه‌های امام‌(ره) و مقام معظم رهبری و قوانین و ضوابط حاکم بر دانشگاه آزاد و سازمان سما عمل می‌کند. همچنین این سازمان با رویکردهای وزارت آموزش‌وپرورش خود را تطبیق داده است و در آن مسیر حرکت می‌کند.

وی از تدوین و پیاده‌سازی طرحی در تابستان سال جاری در مدارس سما گفت و اضافه کرد: بر اساس این طرح باید به هر دانش‌آموز در کنار تحصیل یک مهارت تعلیم داده شود و مطابق گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم این حرکت موفق بوده است.

رئیس سابق سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سما بابیان موفقیت دانش آموزان این سازمان در عرصه‌های پژوهش، اختراعات و استارت‌آپ‌ها؛ اظهار داشت: بر اساس تصمیم دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دوره جدید باید به یک‌هزار مدرسه برسیم. در این راستا طرح آمایش تهیه شد و اکنون مشخص است که تا سال 1400 باید در کدام یک از نقاط ایران مدرسه‌ تأسیس کنیم.

وی به فاصله بین دانشگاه آزاد از سازمان سما اشاره کرد و گفت: در سال‌هایی که ریاست این سازمان را بر عهده داشتم برای این مشکل، پیشنهاد دادم که رئیس شورای سیاست‌گذاری سما همان رئیس دانشگاه آزاد استان‌ها باشند تا از امکانات و مزایای دانشگاه‌ها در سما نیز استفاده شود.

کد خبر: 896847

وب گردی

وب گردی