رواج کپی‌برداری در پایان‌نامه‌نویسی وزیر علوم را به مجلس کشاند

رواج کپی‌برداری در پایان‌نامه‌نویسی که موید حرکت به سمت مدرک‌گرایی و دور شدن از اهداف آموزشی عالی است، سوال یکی از نمایندگان از وزیر علوم است.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا صباغیان در تشریح سوالات خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که قرار است در جلسه روز سه شنبه (26 دی ماه) در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود، گفت: متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که کیفیت تحصیل در دانشگاه‌ها کشور افت کرده است بطور مثال پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها کپی‌برداری می‌شود و با این شرایط مشخص است که بیشتر به سمت مدرک‌گرایی حرکت کرده‌ایم تا به سمت اهداف آموزشی عالی که مدنظر کشور است.

همچنین گفتنی است، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در باره سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت خاطرنشان کرد: وزیر علوم تحقیقات و فناوری باید جوابگویی خوابگاه‌های نامناسب دانشجویی برای دانشجویان مهابادی باشد و این در حالی است که این نوع از خوابگاه‌های دانشجویی به هیچ وجه در شأن دانشجویان ایرانی نیست.

لازم به ذکر است، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت نیز درباره سوال خود از غلامی در جلسه پیش رو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: سوال بنده در خصوص فعالیت‌های دانشگاهی و چگونگی اجرای برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش عالی است.

کد خبر: 896925

وب گردی

وب گردی