اختصاص بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه اشتغال روستایی به استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم رحیمی ظهر امروز در جلسه تشریح طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در اردبیل اظهار داشت: 30 رسته اولویت‌دار برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات شناسایی شده است.

وی با اشاره به عناوین رسته‌های اولویت‌دار برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری گفت: در بخش صنعت 9 رسته شغلی شامل پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش دستباف و دستبافته‌ها‌، بسته‌بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی، ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، فرآوری محصولات معدنی و صنایع دستی معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در بخش کشاورزی 14 رسته شغلی شامل تولید زعفران و گیاهان دارویی، سردخانه و نگهداری محصولات، پرورش دام سبک، فرآوری و کشت سیب زمینی، پرورش و فرآوری طیور، شیلات و آبزیان، فرآوری پسته به جز احداث باغ، محصولات گلخانه‌ای، فرآوری خرما و میوه‌های گرمسیری، زنبورداری و فرآوری عسل، فرآوری زیتون، خدمات توسعه کشت نهال و بذر، خدمات تخصصی و فنی و مهندسی کشاورزی، تولید فرآورده‌های لبنی و مراکز جمع آوری شیر تعیین شده است.

رحیمی افزود: در بخش خدمات نیز هفت رسته شغلی شامل بوم گردی، گردشگری طبیعت گردی، خدمات حمل و نقل و لجستیک، خدمات بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی، فناوری اطلاعات، خدمات ورزشی، تعمیر ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان رسته شغل‌های اولویت‌دار معرفی شده است.

وی اعتبار تخصیص یافته برای اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل را یک هزار و 239 میلیارد ریال برای سال 96 دانست و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری در استان ایجاد اشتغال پایدار روستایی بوده و طرح‎های دارای میزان اشتغالزایی بیشتر در اولویت قرار دارند، افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل ثبت‌نام به آدرس اینترنتی سایت کارا مراجعه کنند.

901

کد خبر: 896951

وب گردی

وب گردی