ضرر هزار و ۵۰۰ میلیاردی به مرغداران 

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به شیوع آنفولانزا در مرغداری ها گفت: مرغداران بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامعلی فارغی رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه اراده ای برای حل مشکلات مردم و تولیدکنندگان وجود نداردو تقاضای ما از دولت و مسئولان راه حل برای مشکلات مردم است.

او افزود: سال هاست که از فساد و قاچاق صحبت می شود اما رقم آن کاهش نیافته است.

فارغی با اشاره به چالش صنعت مرغداری تصریح کرد: گرانی مرغ و تخم مرغ در پی آنفولانزا پرندگان مشکلاتی را برای مردم و تولیدکنندگان به وجود آورد.

او افزود: در کشور نرخ تورم بالا است و سود بانکی در حالی که در ترکیه ۵ درصد است، در ایران ۲۰ درصد است و نرخ ارز و شاخص های اقتصادی موجب بالا رفتن هزینه تولید در کشور شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: سالانه ۲میلیون تن گوشت مرغ و ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود.

او افزود: این در حالی است که در ماه ۱۶۵ هزار تن نیاز به گوشت مرغ داریم .ضمن این که جوجه ریزی در سال ۹۴ درمرغ تخم گذار ۳۱ میلیون تن بوده امسال ۲۰ درصد افزایش جوجه ریزی داشتیم و بخش تولیدکننده با توجه به پیش بینی آنفولانزا میزان تولید را جبران کرده است.

فارغی با اشاره به خسارت آنفولانزا در چند ماه اخیر گفت:۱۵۰ هزار تن افت تولید و ۱۸ میلیون تن مرغ تخم گذار معدوم شده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان امسال و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پارسال ضرر رسیده است، این در حالی است که ۱۵۰ میلیون تومان دولت تامین اعتبار کرده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات این بخش گفت: مشکل عدم تامین اعتبار کافی مهمترین مشکل است و بودجه ها و خسارت ها یک سال بعد پرداخته می شود.

او تصریح کرد: درخواست ما تشکیل ستاد ملی آنفولانزا هر ۱۵ رور یکبار با حضور معاون اول رییس جمهورو تامین اعتبار کافی نقد و برخورد با هر خطاکار به طور قاطع از تقاضاهای ما است.

401

کد خبر: 896958

وب گردی

وب گردی