دکتر ولایتی آغازگر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی ارتقای کیفی

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تحولات مثبت بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر و تحت مدیریت دکتر ولایتی رخ داده است، به جهت اینکه مسئولان و مدیرانی روی کار آمدند که دغدغه اصلی آنها ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد است.

دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره تحولات رخ داده در دانشگاه ازاد اسلامی در یک سال گذشته گفت: تحولات مثبت بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر و تحت مدیریت دکتر ولایتی رخ داده است، به جهت اینکه مسئولان و مدیرانی روی کار آمدند که دغدغه اصلی آنها ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی حدود 400 واحد دانشگاهی دارد و بیشترین دغدغه اش در 35 سال گذشته رشد کمی دانشگاه بوده است و سعی شده واحدهای دانشگاهی توسعه پیدا کند و تعداد دانشجوی بیشتری گرفته شود.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوره گذشته در دانشگاه آزاد توسعه بیشتر کمی بوده است و خیلی به کیفیت توجهی نشده است، تصریح کرد: واقعیت این است که در بعضی بخش ها بی ضابطه عمل شده است از جمله در سال 95 و در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد، 45 هزار نفر ظرفیت دوره دکترا قرار داده شد که در دانشگاههای دولتی ظرفیتی که همین امسال دادند 14 هزار و 400 نفر بوده اند.

امیررضا شاهانی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد حتی اتاق ندارند و دانشجویی که سئوالی دارد، دانشجوی دکترا، ارشد یا حتی کارشناسی نمی توانند برای رفع اشکال مراجعه کنند؛ در مدیریت جدید رسیدگی به این امور قطعا حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: این دغدغه وجود دارد که حتما ارتقا کیفی داشته باشیم، اساتید همه دفتر داشته باشند، دانشجوها بتوانند برای رفع اشکال به دفتر اساتید مراجعه کنند، اشکالاتشان را برطرف کنند.

شاهانی با اشاره به تلاش برای ارتقای کیفی در دانشگاه آزاد تاکید کرد: در پذیرش امسال مقطع دکترا را به 9 هزارنفر رساندیم و باید گفت این دوره مدیریت جدید که خیلی هم از عمرش نمیگذرد، دوره موفقی بوده است.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشجوها باید حضور بهتری در دانشگاه داشته باشند و بسترهای آموزشی و بحث آزمایشگاهی توسعه پیدا کند.

امیررضا شاهانی در پایان گفت: دکتر ولایتی چهره علمی وزینی هستند که حرکت به سوی ارتقای کیفی دانشگاه آزاد را آغاز نمودند و در مدیریتشان شجاعت به خرج داده اند که بعضی از انتصابات و تغییر و تحولاتی که در دانشگاه آزاد با این سابقه 35 ساله انجام داده اند، نشان از مدیریت قوی و شجاعت ایشان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم معارفه دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 7 مرداد ماه با حضور دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران آموزشی دانشگاه برگزار شد و پروفسور شاهانی رسما به این سمت انتخاب شدند.

دکتر شاهانی در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به جایگاهی برسد که دانشجویان هنگام انتخاب، این دانشگاه را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در نظر گیرند که این موضوع نیازمند یک کار جمعی سنگین است و با استفاده از برنامه ریزی باید انجام شود. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه باید در زمینه پذیرش دانشجویان برنامه‌های کاربردی داشته باشد و سعی کند در مصاحبه‌ها کسانی که صلاحیت بیشتری دارند، وارد دانشگاه شوند و عدالت آموزشی رعایت شود.

خبرنگار : ندا فراهانی

کد خبر: 896970

وب گردی

وب گردی