محمد معتمدی مهمان بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی شد

محمد معتمدی مهمان ویژه بیست‌وپنجمین برنامه شب آواز ایرانی است و سایر گروه‌های حاضر در این برنامه به شکل رقابتی به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی، شنبه 30 دی‌ماه با حضور استادان و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که در این برنامه، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت.

وی فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ شروع به فراگیری شیوه آواز طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد. او همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، هم‌زمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی چون مرحوم دکتر حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی استفاده کرد. او تاکنون با گروه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به (گروه خورشید) مجید درخشانی، (همنوازان شیدا) محمدرضا لطفی، (ارکستر ملی ایران) فرهاد فخرالدینی، (هم آوایان) حسین علیزاده، (گروه ادیب) که خود وی پایه‌گذار آن است، اشاره کرد.

معتمدی در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرده است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای تماشای برخط بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.

بیست‌وپنجمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه سپهر سوره هنرحوزه هنری، شنبه 30 دی‌ماه ساعت 18در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

503

کد خبر: 896978

وب گردی

وب گردی