تولید ٩٠٠ محصول توسط شرکتهای دانش‌بنیان/ بازار 2 هزار میلیارد تومانی محصولات فناورانه

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به تولید ٩٠٠ محصول توسط شرکتهای دانش‌بنیان بخش سلامت، گفت: به دولت متعهد شده‌ایم که تا پایان سال ٩٦ بتوانیم بازار ٢ هزار میلیارد تومانی در اختیار داشته باشیم که تاکنون ١٦٠٠ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر ملک‌زاده امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و اتاق بازرگانی، اظهار کرد: حدود سه هزار و ٢٠ شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که ٩٢٠ شرکت دانش‌بنیان در بخش سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال ٩٥ حدود ١٨٠٠ میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان بخش سلامت بوده است، تصریح کرد: به دولت متعهد شدیم که تا پایان سال ٩٦ بتوانیم بازار ٢ هزار میلیارد تومانی در اختیار داشته باشیم که تاکنون ١٦٠٠ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است

دکتر ملک‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان، ٧ هزار اشتغال برای افراد تحصیلکرده و متخصص دانشگاهی ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که ٢٤٠ شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را به بازار ارائه می‌دهند و ٥٢ شرکت هم صادرات دارند، یادآور شد: ٩٠٠ محصول دانش‌بنیان بخش سلامت در این شرکت‌ها تولید می‌شود.

بر اساس اعلام وبدا، دکتر ملک‌زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور مستقل شود و رشد اقتصادی داشته باشد، باید شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند.

202

کد خبر: 896981

وب گردی

وب گردی