امتداد تونل های غزه تا عمق اراضی اشغالی

منابع عبری ضمن ابراز نگرانی از توانمندی حماس در نبردهای چریکی گزارش دادند: نیروهای فلسطینی به ویژه حماس در نظر داشته اند از این تونل‌ها برای نفوذ به عمق اسرائیل و حمله به شهرک های اطراف غزه در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم استفاده کنند و در این مناطق عملیات های انفجاری انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز ، یدیعوت آحرونوت امروز در گزارشی نوشت: تونلی که به تازگی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه مورد اصابت قرار گرفت برای انتقال اسلحه و موشک مورد استفاده قرار می شده است.

روزنامه یدیعوت احرونوت در ادامه نوشت: این تونل برای انتقال موشک های دقیق نقطه زن از مرز سینا به نوار غزه استفاده می شده است.

همچنین بنابر اعلام یدیعوت آحرونوت نیروهای فلسطینی به ویژه حماس در نظر داشته اند از این تونل‌ها برای نفوذ به عمق اسرائیل و حمله به شهرک های اطراف غزه در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم استفاده کنند و در این مناطق عملیات های انفجاری انجام دهند.

این روزنامه پیش بینی کرده که در پی ویرانی این تونل اتفاقات راهبردی متعددی رخ دهد: از جمله این که آشتی میان حماس و مصر خدشه دار شود. همچنین حماس و جهاد اسلامی تصمیم جنگ علیه اسرائیل را به طور جدی بگیرند.

این منبع عبری در ادامه گزارش داده است که اسرائیل از چند ماه پیش تونل های حماس را تحت نظر داشته، به ویژه دو تونل این گروه که از غزه به داخل اراضی اشغالی کشیده شد و خطرات بیشتری برای تل آویو ایجاد می کند.

کد خبر: 896986

وب گردی

وب گردی