دروغ پردازی های آقای رییس جمهور رکورد زد

بر اساس آمارهای روزنامه های آمریکایی، ترامپ در ده ماهه اول دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید 103 بار دروغ گفته است. این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود، 18 بار دروغ گفته بود.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه الحیات با اشاره به دروغ پردازی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا و آوردن نمونه‌هایی از این دروغ‌ها نوشت دونالد ترامپ رکورددار دروغگویی شده است.

این روزنامه سعودی که در لندن منتشر می شود در مطلبی با عنوان «رکوردهای دروغ‌ پردازی‌های ترامپ» نوشت رسانه‌های آمریکا دونالد ترامپ را دنبال می‌کنند. آنها با هیچ یک از روسای جمهور پیشین چنین برخوردی نداشتند. رئیس جمهور فعلی آمریکا هر خبری را که به مذاقش خوش نیاید، «خبر دروغ» می‌خواند و رسانه‌ها می‌گویند، رئیس جمهور مثل آب خوردن دروغ می‌گوید.

روزنامه‌های «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» و دیگر روزنامه‌ها و مطبوعات اینترنتی، دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا را ثبت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، وی در ده ماهه اول دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید 103 بار دروغ گفته است. این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود، 18 بار دروغ گفته بود.


الحیات نوشت با پیگیری دروغ‌های ترامپ در دو ماه متوالی، متوجه شدیم، این دروغ‌ها در حال افزایش بوده و کاهش نیافته است.ترامپ گفته تصویر او 14 یا 15 بار بر روی جلد مجله «تایم» به چاپ رسیده است و این رکورد محسوب می‌شود در حالی که تصویر وی تنها 11 بار، بر روی جلد مجله تایم رفته است و ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا که 55 بار تصویر وی بر روی جلد مجله چاپ شده، رکورد دار است.
ترامپ گفته است اوباما دو هفته پیش در شیکاگو بود و سخنرانی کرد و دو نفر به ضرب گلوله کشته شدند، درحالی که اوباما اصلا سخنرانی نداشت و هیچ کس هم کشته نشد و اصلا اوباما آن روز در شیکاگو نبود.
ترامپ ادعا کرده میانگین کشتار در آمریکا، از 47 سال پیش به بالاترین رقم خود رسیده است، این ادعا هم صحیح نیست؛ زیرا قتل و کشتار در دهه هشتاد و نود قرن گذشته در آمریکا به بالاترین حد خود رسید.

وی همچنین گفت: ببنید در آلمان چه رخ داده است. ببینید شب گذشته در سوئد چه اتفاقی افتاد. او ادعا می‌کرد سوئد، هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته است، در حالی که اصلا چنین اتفاقی رخ نداده بود.

ترامپ ادعا کرد به غیر از روزنامه نگاران هیچ کس او را در خصوص مالیات‌های پرداختی وی متهم نمی‌کند، در حالی که طبق نظر سنجی‌های عمومی، بیشتر مردم آمریکا می‌خواهند از اسناد مالیاتی ترامپ سردربیاورند.

کد خبر: 896996

وب گردی

وب گردی