ساخت فیلم و یادمان سه دانشجوی حادثه نفتکش سانچی/مراسم بزرگداشت دانشجویان در دانشگاه برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با اشاره به درگذشت سه دانشجوی حادثه نفتکش سانچی گفت: فیلمی از خاطرات این سه دانشجو از زمان حضورشان در واحد خارک خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که روز گذشته یکشنبه 24 دی ماه حمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: این کشتی به طور کامل غرق شد است و متاسفانه تمام 32 سرنشین در این کشتی فوت شده اند.

سه نفر از بین این 32 نفر سرنشین نفتکش سانچی دانشجویان رشته مهندسی دریانوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک به نام های سعید دهقان، پوریا عیدی پور و سجاد عبدالهی به عنوان بورسیه در شرکت ملی نفتکش ایران مشغول کار بوده و متاسفانه در این نفتکش حضور داشته اند.

حسین سهولی زاده رئیس این واحد دانشگاهی خارک با بیان این که این دانشجویان جوان و کم سن و سال بودند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: آنها از بهترین دانشجویان ما بودند.

وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که میان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با واحد دانشگاهی ما در رابطه با برگزاری مراسم بزرگداشت این سه عزیز شده است قطعا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در اینجا و همچنین در زادگاه این سه دانشجو یزد و نورآباد مراسمی برگزار خواهد کرد.

رئیس واحد خارک ادامه داد: تمامی مسوولین جزیره و استانی با من در تماس بودند تا مراسم باشکوهی با حضور خانواده های این عزیزان در شأن و منزلت این دانشجویان برگزار کنیم.

ساخت فیلم و یادمان سه دانشجوی حادثه نفتکش سانچی

سهولی زاده افزود: واحد خارک یادمانی از این سه دانشجو که نماد ایثارگری، شهامت و کار جهادی بودند می سازد تا راه این سه دانشجو ادامه و همیشه در دانشگاه زنده بماند.

رئیس واحد خارک افزود: قصد ساخت کلیپی از خاطرات این سه دانشجو را از زمان حضورشان در واحد خارک داریم.

سهولی زاده با بیان اینکه هر 32 سرنشین نفتکش برای ما ارزشمند بودند، تاکید کرد: سه عزیز از دست رفته از دانشجویان ممتاز واحد خارک بودند.

وی ادامه داد: این سه دانشجو از نظر اقتصادی شرایط خوبی نداشتند؛ به یاد دارم یکی از این سه دانشجو به حضور من آمد و گفت که اگر بورسیه بشوم شرایط خود و خانواده ام را عوض خواهم کرد و قصد فعالیت در این رشته را داشتند.

رئیس واحد خارک با بیان این که این سفر اولین سفر دریایی این سه دانشجو بود، افزود: دانشجویان مهندسی دریانوردی پس از بورسیه شدن یک سال عنوان کارورزی و کارشناسی را دریافت و سپس به عنوان افسر سوم دریانوردی ادامه اشتغالشان را دریافت می کنند.

سهولی زاده تصریح کرد: این گونه حادثه ها به ندرت در صنعت دریانوردی دنیا اتفاق می افتد.

شرایط غمبار دانشگاه طی یک هفته گذشته

وی با بیان اینکه متاسفانه بهترین جوانان و دانشجویان کشور را در این رشته از دست دادیم، گفت: شرایط خاصی طی یک هفته گذشته در دانشگاه حاکم شده بود زیرا دانشجویان در یک هفته اخیر برای سلامتی این سه دانشجو به خواندن دعای کمیل،زیارت عاشورا و همچنین روشن کردن شمع در دانشگاه پرداخته بودند.

امید همه با کشتی غرق شد

سهولی زاده گفت: ما همه امیدوار بودیم اما پس از انفجاری که صبح روز گذشته اتفاق افتاد عملا امید ما با کشتی غرق شد.

وی افزود: هر کدام از این دانشجویان پتانسیل رهبری و کاپیتانی یک کشتی بزرگ را دارند و حقیقتا با از دست دادن یک نفر از آنها مصیبت بسیار زیادی روبرو می شویم که واقعا مانند این سه دانشجو خیلی کم پیدا می شود.

وی در پایان گفت: این سه دانشجوی از دست رفته از دانشجویان متعهد، بااخلاق، جوان و پرانرژی بودند روحشان شاد باشد.

900/901

کد خبر: 897022

وب گردی

وب گردی