پرداخت بین 30 تا 50 درصد بدهی حق التدریسی ها تا 22 بهمن

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: امیدواریم تا 22 بهمن بین 30 تا 50 درصد بدهی حق‌التدریسی‌ها پرداخت شود. بیش از 6 هزار حق‌التدریسی داریم، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در بودجه سال آینده جذب حداکثری از تمام ظرفیت دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسین خنیفر در نشست خبری که در دانشگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، اظهار‌‌ داشت: پیگیری موضوع بودجه دانشگاه فرهنگیان از اولویت‌های کاری من است و در سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که تخصیص اعتبارات دانشگاه فرهنگیان صد درصد باشد و بعد از مرحله تخصیص اولویت با حق‌التدریسی‌هاست.

وی‌ افزود: امیدواریم تا 22 بهمن بین 30 تا 50 درصد بدهی حق‌التدریسی‌ها پرداخت شود. بیش از 6 هزار حق‌التدریسی داریم، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در بودجه سال آینده جذب حداکثری از تمام ظرفیت دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان‌ کرد: مشکلات دانشگاه فرهنگیان به مرور برطرف می‌شود که حداکثر 1400 میلیارد تومان و حداقل 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا دانشگاه فرهنگیان ترمیم و کل مراکز بهسازی شود.

خنیفر‌ توضیح داد: در کل کشور 29 هزار دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان تحصیل می‌کنند و 800 عضو هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. یکی از گام‌های اساسی دانشگاه فرهنگیان جذب هیأت علمی قوی به صورت دائمی است، همچنین دانشگاه فرهنگیان 16 رشته بر اساس مواد درسی از ابتدایی تا دیپلم را پوشش می‌دهد و تلاش بر این است که در تمام رشته پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر مهارت‌آفرینی اضافه‌ کرد: در دانشگاه فرهنگیان شعارم این است که از تربیت دانشی معلم به سمت تربیت معلم دانشی و مهارتی حرکت کنیم و تمام تلاش ما این است که از کمیت به سمت کیفیت برویم. یکی از مباحث کیفی در دانشگاه فرهنگیان برای من همین ارتقای مهارت‌آفرینی در تمام صحنه‌ها است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مطرح‌ کرد: نیاز به معلم پژوهنده داریم که مهم‌ترین آن اقدام‌پژوهی است. 80 درصد تأکیدها بر آموزش است و این آموزش باید به سمت آموزش دانشی و مهارت‌محور حرکت کند.

خنیفر با بیان اینکه کمبود معلم همیشه در نظام تعلیم و تربیت وجود داشته، تبیین کرد: باید ورود معلم به نظام تعلیم و تربیت تنها از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم باشد. یک معلم خوب باید دروس دانشگاه فرهنگیان و کارورزی را بگذراند.

وی تصریح‌ کرد: نزدیک به 20 هزار جای خالی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان کل کشور وجود دارد که سهم خراسان رضوی 2 هزار نفر است. تمام پردیس‌های کشور اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجو کرده‌اند.

وی یادآور شد: اما شرط افزایش تعداد دانشجویان معلم این است که وزارت آموزش و پرورش در دفتر طرح و منابع انسانی باید براساس ظرفیت استان‌ها از نظر رشته، تعداد و جنسیت به دانشگاه فرهنگیان آمار دهد تا ما نیز به سازمان سنجش اعلام کنیم که در دفترچه کنکور وارد شود و ردیف برای دانشگاه فرهنگیان بگیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان متذکر شد: یک میلیون متر مربع فضای آموزشی و اداری در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که 30 درصد آن تخریب، 35 درصد مقاوم‌سازی نیاز دارد و 25 درصد حداقل استحکام را دارد که باید فضاهای جدیدی ایجاد شود.

خنیفر اظهار‌ کرد: اعتبارات اسمی دانشگاه فرهنگیان 437 میلیارد تومان است و اعتبارات تخصیصی به نسبت استان‌ها فرق می‌کند که تخصیص آن 37 درصد است و مقدار کمی است که سازمان برنامه و بودجه قول تخصیص صددرصدی ان را داده است.

منبع: فارس

کد خبر: 897047

وب گردی

وب گردی