امروز فتنه‌گران به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند

مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید شوشتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: امروز فتنه‌گران به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند. آنها به دنبال احزاب سیاسی حامی فتنه و آشوبگری و در جستجوی پیاده‌نظام در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ روز ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است. درهمین خصوص با حسین اصغرزاده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی و مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید شوشتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

دانشجوی بسیجی و تشکل‌های انقلابی چه وظیفه‌ای دارند؟

اصغرزاده: وظیفه دانشجو بسیجی و به خصوص تشکل‌های انقلابی اجرایی کردن منویات انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. طبق مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر ماه سال ۱۳۶۳ که به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۷ تشکیل شد رسالت و وظیفه‌ی ما در بسیج دانشجویی حفظ فضای دانشگاهی، مقابله با تهدیدات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و روشنگری در جامعه، حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب، تربیت نیروهای هم‌تراز انقلاب اسلامی، تزکیه‌ی محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی، خواهد بود.

همانگونه که اطلاع روز ۲۲ دی‌ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است رسالت بسیج دانشجویی دراین روز چیست؟

اصغرزاده: ۲۲ دی‌ماه، سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را ارج می‌نهیم. آن روزی که مسئولین در فرانسه به خدمت امام(ره) رسیده و با ایشان ملاقات کردند ایشان هم مطالبی را با دغدغه‌مندی با دوستان مطرح که شامل این ۲ مطلب بود، اول اینکه آیا کسانی هستند که بتوانند در ایران با حضورشان به همگانی‌تر و گسترده‌تر شدن حرکت اجتماعی شتاب بدهند؟ و دوم اینکه کسانی هستند که پس از پیروزی بتوانند در اداره‌ی جامعه نقشی بر عهده بگیرند؟. دانشجویان به تعبیر شهید بهشتی موذن جامعه هستند و موذن باید بیدار باشد تا نماز امت قضا نشود.

دغدغه این روزهای بسیج دانشجویی چیست؟

اصغرزاده: آنچه این روزها دغدغه بسیاری از مستضعفان و پابرهنگان به قول حضرت امام خمینی(ره) صاحبان انقلاب است، بحث معیشت و گره‌های اقتصادی موجود در کشور است. آیا در برابر تحریم و فشار اقتصادی باید فقط مردم تحمل کنند؟ چقدر باید تحمل کنند؟ آیا با توجه به این همه منابع طبیعی خدادادی و این همه جوان تحصیل کرده و آماده‌ی کار، راهی برای برون رفت وجود ندارد؟ مردم ما گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌هایی دارند که هربار می‌خواهند آن را به گوش مسئولین برسانند با سوءاستفاده‌ی دشمنان و ضد انقلاب مواجهه می‌شوند و نجیبانه آن را به وقت دیگر موکول می‌کنند. اما آیا مسئولین ما نباید حرف‌های آنان را بشنوند؟ آن خانواده‌ای که تمام سرمایه‌ی خود را در موسسه‌ی رسمی می‌گذارد و به ساختار قانونی کشور اعتماد می‌کند، سپس با فاجعه‌ی از بین رفتن سرمایه مواجهه می‌شود، آن مادری که چند فرزند تحصیل کرده و بیکار در خانه دارد، و یا آن کارگرساده که ماه‌هاست حقوقی دریافت نکرده و شرمنده‌ی زن و بچه‌ی خودش است. این مردم نگاه می‌کنند و می‌بینند که تازه به دوران رسیده‌ها و جوانک‌های منصوب به این آقا و آن آقا بدون زحمت مشغول جولان‌های تجملاتی در خیابان‌ها و جلوی دوربین‌ها هستند. مشکلات رانت‌خواری، فیش‌های نجومی، که صلاح ندیدند رسیدگی کنند، اختلاس‌های میلیاردی، قاچاق از مبادی رسمی، مشکلات بانکداری ربوی، مشکل اتاق بازرگانی و مناطق آزاد که به‌جای توسعه صادرات و عامل افزایش واردات، ضربه به تولید داخل و محقق نشدن اقتصاد مقاومتی هستند.

دانشجوی بسیجی این مسائل را می‌فهمد و با مردمش در میان می‌گذارد. اما مسئولین بدانند این خوی اشرافی‌گری، روحیه‌ی پاسخگویی را کم و با مردم فاصله ایجاد می‌کند. برخی هنوز به کدخدا دلخوش کرده‌اند و خواب آمریکا را می‌بینند و خدا بیدارشان کند، اگر خودشان را به خواب نزده باشند. دانشجوی نسل دومی و سومی دلش پاره پاره و چشمانش پر آب می‌شود وقتی در کشور، کارتن‌خوابی،گورخوابی و زنان خیابانی را می‌بیند و فریاد می‌زند با این که کسی صدایش را نمی‌شنود.

مردم ما مخالف اسلام سرمایه‌داری، زمان‌شناس و لحظه‌شناس هستند. دفاع از حقوق مظلومین وظیفه‌ی همه‌ی ماست، مسئولین باید پاسخگو باشند. بنده و همه‌ی همسنگرانم به عنوان دانشجو و قشر فرهیخته‌ی این جامعه وظیفه‌ی روشنگری داریم.

مشکلات وجود دارد آیا شما راهکار عملی دارید؟

اصغرزاده: ما انتظار داریم فرماندار، بخشدار، مسئولین و مدیران آستین بالا بزنند و لباس رزم به تن کنند. جامعه‌ی امروز ما مدیریت جهادی لازم دارد. با نامه و قلم و شعار کار عملی نمی‌شود ایام نوروز هم فرصت خوبی است تا در اردوهای جهادی که با تحقق محرومیت‌زدایی در مناطق محروم روستایی و حاشیه‌ی شهری همه ساله توسط دانشجویان، دانش‌آموزان و بسیج مردمی انجام می‌شود، حضور پیدا کنید.

چنانچه حرفی و یا مطلبی دارید بفرمایید؟

اصغرزاده: امروز فتنه‌گران به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند. آنها به دنبال احزاب سیاسی حامی فتنه و آشوبگری و در جستجوی پیاده نظام در دانشگاه‌ها هستند. و تا وقتی نسل دانشجویان جوان مومن انقلابی در دانشگاه‌ها هستند، فتنه‌گران، حامیان فتنه و کسانیکه به دنبال تطهیر جریان فتنه هستند، بدانند و مطمئن باشند در دانشگاه‌ها جایی نخواهند داشت. کلام آخرم نزدیک به ایام پیروزی انقلاب و دهه‌ی فجر می‌شویم. متاسفانه در رصدهایی که داشته‌ایم موضوع کم‌رنگ شدن روحیه‌ی انقلابی در مدرسه‌ها نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ دیده می‌شود. آموزش و پرورش باید در گزینش معلمان و اساتید دقیقتر عمل کنند تا نسل جدید ما همان سرمایه‌های کشور و گردانندگان چرخ‌های جامعه با روحیه‌ی انقلابی آمخیته‌تر و عجین بمانند.

منبع: فارس

کد خبر: 897093

وب گردی

وب گردی