تاکیدات نشانه شناسی  استاد دانشگاه آزاد منتشر شد/رد پای فرهنگ عامه در نشانه شناسی فرهنگی

«روش کیفی در مطالعات فرهنگی با تاکید بر نشانه شناسی» نوشته و ترجمه ابراهیم شیخ زاده راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی کتاب «روش کیفی در مطالعات فرهنگی با تاکید بر نشانه شناسی» نوشته و ترجمه ابراهیم شیخ زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شده است.

کتاب حاضر ترجمه بخشی از کتاب " cultural a for : semiotics Cultural semiotics in perspective "نوشته آناماریا لورسو است.

درباره مفهوم نشانه شناسی در این کتاب می خوانیم:

هر کتاب به ورای بسیاری از نظریه های پیچیده به منظور توصیف فرهنگ عامه به کار رفته است و به زبانی ساده در تلاش برای بیان نظریه فرهنگ عامه و نشانه شناسی به مخاطبان است تا از این منظر مفاهیم مورد نظر را در روندهای فرهنگی رایج منعکس کند.

می توان گفت هدف هر کتاب ارائه بخشی از یک چارچوب نشانه شناختی عمومی به منظور درک جهانی است که در آن زندگی می کنیم و احتمالا در آینده ای قابل پیش بینی در آن زندگی خواهیم کرد.

همواره صورت های شناخته شده ای از سرگرمی ها وجود دارند. همان طور که مورخ باستانی مصر هرودوتس سفر خود را در جهان آغاز کرده درباره فعالیت های جالب دنیوی شعرهایی نوشت که از نظر او عجیب آمدند، اما در میان مردم عامه بسیار معروف بود. با این حال آنها را به عنوان استثنائاتی نسبت به قانون فرهنگ واقعی باید دید. اگر استثنا به قانون تبدیل شود، هر کس از اینکه هرودوتس درباره فرهنگ رسانه امروزی چه می گفته متعجب خواهد شد چرا فرهنگ عامه به این اندازه نامدار شده است، چه ساختار روانشناختی در پس آن قرار دارد؟

پژوهشگران در تلاش برای کشف معانی ذاتی در جملات بیانی، آهنگ های محبوب و دیگر موضوعات فرهنگ معاصر عامه هستند.

این کتاب شامل 6 فصل کلیات نشانه شناسی، نشانه شناسی جدید به مثابه نشانه شناسی اصلی، وظایف اصلی نشانه شناسی فرهنگی ولاند پوستر، دانشگاه فنی برلین ایده هایی در خصوص نشانه شناسی دیرینه شناسی، تغییر فرهنگ و نتیجه گیری را شامل می شود.

«روش کیفی در مطالعات فرهنگی با تاکید بر نشانه شناسی» نوشته و ترجمه ابراهیم شیخ زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در 188 صفحه با قیمت 12 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

502

کد خبر: 897120

وب گردی

وب گردی