مردم نسبت به ورود بی‌رویه کالاها گلایه دارند/ در هیچ جای دنیا به جریان برانداز اجازه ظهور داده نمی‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: مشکلات وقتی ایجاد شود، خود به خود نارضایتی، اعتراض و نگرانی هم به وجود می‌آید و همین مسئله می‌تواند محل رخنه دشمن شود اگر مسئول دلسوز باشد به گونه‌ای کار کند که کمترین نارضایتی شکل بگیرد و دشمن نتواند از آن سوءاستفاده کند و این مشکلات رخنه‌ای برای نفوذ دشمن نشوند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن 32 نفر از هموطنانمان در حادثه نفت‌کش سانچی گفت: در ابتدا جا دارد این حادثه دلخراش را خدمت بازماندگان این حادثه تسلیت بگویم، بویژه اینکه 3 نفر از عزیزانی که در این حادثه به آسمان پر کشیدند از دانشجویان دانشگاه اسلامی هستند که درگذشت این دانشجویان عزیز را خدمت خانواده آنها و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از مردم قم هم اظهار داشت: در یک نظام سیاسی خیلی طبیعی است که برخی از شهروندان و افراد نقدهایی داشته باشند و حتی نسبت به بعضی از مسائل صنفی خودشان معترض باشند و شاید استدلال‌های خوبی هم پشت سر حرف‌هایشان باشد. یک نظام سیاسی مردمی معمولا اجازه می‌دهد که این نقدها بیان شود زیرا این مسئله به قانون‌گذاری و مدیریت سالم جامعه کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: این مسئله در یک جامعه اسلامی هم به عنوان یک اصل پذیرفته شده و در قانون اساسی ما نیز این مسئله به صراحت آمده و هیچ کسی هم نمی‌تواند با این مسئله مخالفت کند و مانع آن شود چون این حق است و قطعا پشت این حق هم ارتقا و کارآمدی یک نظام سیاسی وجود دارد لذا این مسئله جای استقبال دارد و دولتمردان باید برای رشد و شکوفا شدن نظام سیاسی از چنین نقدها و اعتراض‌هایی استقبال کنند.

کلانتری تاکید کرد: اما اینکه یک جریانی دنبال سوءاستفاده و به دنبال پیدا کردن روزنه‌هایی باشد که از آن وارد شود و دست به اغتشاش، آشوب و فتنه بزند می‌شود جریان برانداز و این موضوع به صورت ماهوی با اعتراض و بیان مطالبات مردمی فرق می‌کند.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا هم به جریان برانداز اجازه ظهور و بروز داده نمی‌شود و تلاش می‌کنند قبل از هر اقدامی چنین جریانی را در نطفه خفه کنند. به همین دلیل باید بین مطالبات به حق مردمی و جریاناتی که به دنبال براندازی و اغتشاش هستند، تفکیک قائل شد. مقام معظم رهبری هم این نظر را دارند و به مسئولان هم این مطلب را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: اینکه کسی بخواهد از چنین نقدها و اعتراضاتی سوءاستفاده کند و به واسطه آن دست به آشوب و تخریب بزند و اموال عمومی که متعلق به کل ملت است، را به آتش بکشد و خدای نکرده به مقدسات توهین کند جای هیچ گونه برخورد و مماشاتی وجود ندارد و باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه تاکید کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی همواره تلاش می‌کنند تا یک نقطه ضعفی را پیدا کنند و از آن به عنوان رخنه برای نفوذ استفاده کنند. این نکته کاملا روشنی است به ویژه در رابطه با نظامی مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی که شاخصه بارز آن استکبارستیزی و مبارزه با سلطه غرب بر جهان مستضعفان است. دشمنان چون ضربه سنگینی از چنین نظامی متحمل شدند با همه وجود دنبال این هستند تا رخنه‌ای پیدا کنند تا با هویت استکباری خود بتوانند به ما ضربه بزنند.

وی در گفت‌وگو با فارس گفت: آنهایی که دوستدار نظام هستند و با همه وجود خود را وقف نظام اسلامی می‌کنند و در خدمت مردم هستند و مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانند باید متوجه باشند که اقدامات با فعالیت‌های و تلاش‌های خودشان اجازه ندهند کمبودها و نابسامانی‌ها در جامعه ظهور و بروز پیدا کند تا دشمن بتواند با سواستفاده از آنها وارد شده و ضربه خود را بزند. این یک انتظار به حق مردمی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یکی از گلایه‌های جدی مردم این است که چرا مسئولین اجازه می‌دهند اختلاسی رخ دهد تا نارضایتی به وجود بیاید؟ یا اینکه می‌گویند چرامسئولان اجازه می‌دهند برخی از نابسامانی‌ها در بازار شکل بگیرد که برخی‌ها فکر کنند اصلا قانون وجود ندارد و هرج و مرج در قیمت‌ها ایجاد شود؟ مردم نسبت به ورود بی‌رویه کالاها گلایه دارند و می‌گویند اینها باعث تعطیلی کارخانجات داخلی و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود و بیکاری گستردهای را در جامعه بدنبال خود خواهد داشت.

وی گفت: این مشکلات وقتی ایجاد شود، خود به خود نارضایتی، اعتراض و نگرانی هم به وجود می‌آید و همین مسئله می‌تواند محل رخنه دشمن می‌شود. اگر مسئول دلسوز باشد در این حوزه‌ها به گونه‌ای کار می‌کند که کمترین نارضایتی شکل بگیرد و دشمن نتواند از آن سوءاستفاده کند و این مشکلات رخنه‌ای برای نفوذ دشمن نشوند.

کد خبر: 897218

وب گردی

وب گردی