جلالی: میزان مشارکت  در کنفرانس خیلی خوب بوده است/ دولت و مجلس  پیگیر حادثه سانچی باشند

سخنگوی کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی در خصوص حضور روسا و نمایندگان کشورهای مختلف تاکید کرد : با این فضایی که برخی کشور های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته بودند میزان مشارکت خیلی خوبی بوده است.

کاظم جلالی رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز مبنی بر این که تا به الان چه کشورهایی در این اجلاس شرکت کرده اند گفت: حدود هفده رئیس مجلس در این جلسه شرکت دارند و حدود 14 نائب رئیس حضور دارند و بقیه شرکت کننده ها هم در سطح رئیس کمیسیون ها و نمایندگان مجلس هستند.

وی تصریح کرد: با این فضایی که برخی کشور های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته بودند میزان مشارکت در این کنفرانس خیلی خوبی بوده است.

جلالی با اشاره به این که در کنفرانس سال قبل که در مالی برگزار شد فقط پنج رئیس مجلس حضور داشتند در توضیح بیشتر افزود: لذا با این فضایی که برخی ایجاد کردند و حتی خبر داریم که کشور هایی کارشکنی کردند تا بعضی از افراد و روسا شرکت نکنند، فکر می کنیم که تعداد خیلی مناسب و خوبی شرکت کردند.

سخنگوی کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی ادامه داد: تا اینجا هم برنامه ها خیلی موفقیت آمیز و منظم بوده است و فردا هم جلسه کنفرانس را با حضور رئیس جمهور برگزار می کنیم که سخنرانی افتتاحیه را انجام می دهندو بعد ازآن ما وارد دستور کار خواهیم شد.

وی در خصوص درگذشت جانباختگان سانحه سانچی ابراز تاسف کرد و گفت: در این کنفرانس هر که صحبت کرد ابراز تاسف کرد و باید ابعاد آن بررسی شود.

جلالی با اشاره به این که دولت و مجلس باید پیگیری جدی در مورد حادثه سانچی داشته باشند تصریح کرد: رئیس جمهور دستور پیگیری داد و برخی وزارتخانه ها را موظف کرد که این حادثه را بررسی کنند.

سخنگوی کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی تأکید کرد: حادثه سانچی باید بررسی و گزارش دقیقی از آن تهیه شود و بعد از آن می توان در مورد آن قضاون کرد.

کد خبر: 897230

وب گردی

وب گردی