ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر نصب شده تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد

مدیرعامل ساتبا با بیان اینکه تا ۴ سال آینده ظرفیت انرژی‌های نو کشور به حدود ۴ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: از حضور شرکت‌های آلمانی برای توسعه انرژی‌های خورشیدی در ایران استقبال می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید محمد صادق‌زاده در نشست با رئیس و اعضای انجمن سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در حوزه شمال آفریقا و خاورمیانه (نومو) با اشاره به اینکه ایران قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر نصب شده در کشور را به ۷۵۰۰ مگاوات برساند، گفت: قطعاً این اقدام می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و داخلی باشد،بنابراین ایران از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی به ویژه در توسعه انرژی‌های خورشیدی در ایران استقبال می‌کند.

مدیرعامل ساتبا ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه ایران قصد دارد تا پایان این برنامه حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در زمینه انرژی‌های نو ایجاد کند.

صادق‌زاده افزود: قرار است تا ۴ سال آینده ظرفیت انرژی‌های نو در کشور به ۴ هزار مگاوات برسد.

به گفته او ایران پیش‌تر فعالیت‌هایی با شرکت‌های آلمانی در نیروگاه خورشیدی همدان و کرمان داشته که بسیار موفق بوده است.

همچنین در این دیدار علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در ایران در حال حاضر از طریق آلمان انجام می‌شود، گفت: نمی‌توان گفت شراکت تجاری و مبادلات اقتصادی میان ایران و آلمان در سطح بسیار خوبی دنبال نمی‌شود.

او افزود: ورود و حضور انجمن سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در حوزه شمال آفریقا و خاورمیانه برای ایران این فرصت را ایجاد خواهد کرد که شرکت‌های فعال و خوب آلمانی در زمینه سرمایه‌گذاری به راحتی و به صورت امن سرمایه‌گذاری انجام دهند، پس این نشست می‌تواند بسترساز همکاری‌های دوجانبه میان ایران و آلمان باشد.

دائمی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که صادرات ایران به آلمان ۲۵ درصد کل صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در بر می‌گیرد، بنابراین رابطه اقتصادی میان دو کشور در سال‌های گذشته روابط بسیار خوبی بوده است به طوریکه می‌توان گفت مراودات ایران با اروپا عمدتاً از طریق کشور آلمان صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: در سال‌های گذشته نیز انتقال تکنولوژی و دانش میان ایران و آلمان بالا بوده است و می‌توان گفت نقش آلمان در این زمینه همیشه موفق و تسهیل‌کننده بوده است.

دائمی تصریح کرد: ایران و آلمان در زمینه مسائل آب و مسئله تغییر اقلیم در ذیل سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته‌اند، بنابراین تلاش وزارت نیرو این است که بتواند این همکاری‌ها را به خوبی تقاوت و گسترش دهد.

او خاطرنشان کرد: ایران و آلمان می‌توانند در زمینه‌ مشاوره‌های حقوقی و ارزیابی مالی پروژه‌ها و همچنین مبادلات بانکی زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتری باشند.

منبع: فارس

402

کد خبر: 897245

وب گردی

وب گردی