شرایط دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب اعضای هیات علمی جدید

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بر کیفی سازی و بهره گیری از توان کامل اعضا هیأت علمی این دانشگاه تأکید کرد.

به نقل از واحد بوشهر، دکتر علیرضا وحیدی در جلسه هیأت اجرایی جذب استان بوشهر، گفت: موضع دانشگاه در فرآیند جذب اعضای جدید هیأت علمی، تبدیل وضعیت و ارتقای آنان کاملاً مشخص است.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست‌ کاری دانشگاه در فرآیند جذب اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز کشور تغییر کرده است، اظهار داشت: سال‌های گذشته با توجه به نیاز کشور در توسعه تحصیلات تکمیلی، در اکثر فراخوان‌ها، واحدها و مراکز دانشگاهی مجاز به استخدام هیأت علمی جدید در حال تحصیل در مقطع دکتری بودند.

وی افزود: اکنون با اهتمام دانشگاه به مبحث کیفی‌سازی و بهره‌گیری از توان کامل اعضا هیأت علمی، این روند جز در موارد خاص یا استان‌های غیر برخوردار با نسبت ضعیف استاد به دانشجو متوقف شده است.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه افراد متقاضی جذب در دانشگاه آزاد اسلامی باید همه شروط و ضوابط لازم را دارا باشند، اظهار داشت: نخستین و مهمترین شرط در این روند، شرکت در فراخوان های رسمی جذب عضو هیأت علمی خواهد بود.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از شرکت در فراخوان و انجام مصاحبه های علمی و عمومی، با موافقت هیأت اجرایی جذب در استان‌ها به استخدام دانشگاه آزاد اسلامی در خواهند آمد.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین هدف دانشگاه از اعلام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی جدید، تکیه بر مبحث کیفی‌سازی است، گفت: بداخلاقی‌ها، ملاحظات شخصی و مراودات خارج از عرف در فرآیند جذب اعضای هیأت علمی در دراز مدت موجب بی انضباطی و اختلال در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه می‌شود.

دکتر وحیدی درباره آن دسته از متقاضیان که واجد شرایط همه شروط هستند، اما به علت کندی در روند جذب با عدم نیاز واحد مواجه شدهاند، تصریح کرد: هیأت اجرایی جذب استان ها با توجه به قوانین، متعهد به جایابی این افراد در دیگر واحدها و مراکز دانشگاهی استان خواهند بود.

کد خبر: 897247

وب گردی

وب گردی