حقوق و مزایای نجومی در شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی + سند

در بخشی از فهرست هزینه های اداری، موضوع پرداخت حق الزحمه مشاوره به مبلغ 18 میلیارد ریال در این شرکت، ثبت شده است؛ در حالی که رقم پرداختی در ستون "حق الزحمه مشاوره" (مفهوم استفاده از "و" عطف در سند مالی مشخص نیست) در سال مالی قبل، حدود 2 میلیارد ریال بوده و جهشی حدودا 8 برابری دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ یکی از موضوعاتی که طی سال های اخیر برای رسانه ها و افکار عمومی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، میزان حقوق و مزایایی است که به کارمندان و مدیران، در شرکت های مشهور خصوصی و دولتی پرداخت می شود؛ بخصوص آنکه اگر این شرکت وابسته به بانک ها یا مجموعه های مالی بزرگ باشد، حساسیت و توجه به آن بیشتر است.

بر این اساس، یکی از کاربران با ارسال پیامی، از مقایسه تعداد کارمندان شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان یکی از شرکت های مشهور بورسی با حقوق ماهانه ای که در صورت های مالی این شرکت ثبت شده، خبر داده و مستندات را برای ما ارسال کرده است که بررسی این مستندات، ابهام وی را تایید می کند.

این شرکت که در سال 1376 به صورت سهامی خاص به ثبت رسیده، در سال 1384 با هدف ایجاد، توسعه و مشارکت در انواع طرح های سرمایه گذاری به سهامی عام تغییر یافته و اکنون سهامداران متعدد و عملکرد مالی قابل توجهی دارد. اعضای اصلی هیئت مدیره آن نیز شامل پرویز مقدسی رییس هیات مدیره، حجت الله صیدی مدیرعامل و نمایندگان شرکت های کارت ایران، همیاری سپهر و سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن هستند.

طبق اعلام بازرس قانونی این شرکت، میانگین کارکنان سرمایه گذاری خوارزمی در سال مالی منتهی به پایان خرداد 96 شامل 54 نفر کارکنان دائم و قراردادی است و در عین حال، رقم ثبت شده برای حقوق و دستمزد و مزایا در همین مدت، رقم سالانه 66 میلیارد و 255 میلیون ریال است که معادل 552 میلیون تومان در ماه می شود.

حال با این فرض، مجموع کارمندان ثبت شده سرمایه گذاری خوارزمی یعنی 54 نفر، ماهانه به طور متوسط بیش از 9 میلیون تومان دریافتی دارند که رقم عجیبی به نظر می رسد حتی اگر مباحثی چون عیدی نیز در آن لحاظ شود؛ اما توضیحی در آخرین صورت مالی درج شده از سوی حسابرس شرکت، در این زمینه وجود ندارد.

حتی اگر تعداد دیگری نیز به انحا مختلف، از این شرکت حقوق میگیرند اما کارمند آن نیستند، نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود چراکه در بخش دیگری از فهرست هزینه های اداری، موضوع پرداخت حق الزحمه مشاور به مبلغ 18 میلیارد ریال در این شرکت، ثبت شده است؛ در حالی که رقم پرداختی در ستون "حق الزحمه مشاوره" (مفهوم استفاده از "و" عطف در سند مالی مشخص نیست) در سال مالی قبل، حدود 2 میلیارد ریال بوده و جهشی حدودا 8 برابری دارد.

منبع: صبحانه آنلاین

401

کد خبر: 897276

وب گردی

وب گردی