هزینه جشنواره از اجراهای پاپ تامین می‌شود/مسئوولان رسالت موسیقی پاپ را کسب درآمد می‌دانند

خواننده آهنگ «بی تابی» با اشاره به اینکه مسئوولان رسالت موسیقی پاپ را کسب درآمد می دانند، گفت: بخش عمده هزینه های جشنواره موسیقی فجر از اجراهای پاپ تامین می شود.

حمید عسکری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اجراهای بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر، اظهار کرد: هر سال تعدادی از خوانندگان سبک پاپ در جشنواره موسیقی فجر شرکت می کنند، خود من هم 5 سال در این رویداد اجرا کردم.

وی ادامه داد: سبک پاپ در جشنواره موسیقی فجر بصورت رقابتی و مسابقه ای برگزار نمی شود به همین دلیل این بخش در قسمت جانبی قرار می گیرد.

خواننده آهنگ «بی تابی» با اشاره به اینکه مسئوولان رسالت موسیقی پاپ را کسب درآمد می دانند، گفت: در حال حاضر اجراهای پاپ جشنواره موسیقی فجر تنها برای بدست آوردن درآمد بیشتر برگزار می شود و تا زمانی که اجراها در قالب مسابقه قرار نگیرند، هیچگونه پیشرفتی در این سبک موسیقی بوجود نمی آید.

عسکری با اشاره به اینکه تفاوتی میان اجراهای خوانندگان پاپ در جشنواره موسیقی فجر و سایر اجراهایشان در طول سال وجود ندارد، یادآور شد: وقتی در جشنواره موسیقی فجر رقابتی در کار نیست، خوانندگان نیز انگیزه ای برای اجرای متفاوت و خاص ندارند.

وی خاطر نشان کرد: مسوولان جشنواره سال هاست برای پیشرفت بخش پاپ فعالیتی انجام نداده اند و به نظر نمی رسد که در آینده نیز در راستای برطرف کردن مشکلات سبک پاپ این رویداد تلاش کنند.

** موسیقی پاپ در همه دنیا مصرفی شده است

خواننده قطعه «بی تابی» درباره چگونگی ماندگاری آثار موسیقی، اظهار کرد: درحال حاضر موسیقی پاپ نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز جنبه تجاری و مصرفی پیدا کرده به همین دلیل ماندگاری قطعات بسیار کمتر از گذشته شده است.

عسکری ادامه داد: هنرمندان موسیقی در سال های گذشته قطعاتی را تولید می کردند که نزدیک به 40 سال در ذهن ها ماندگار بود اما امروزه مخاطبان هر آهنگ را در یک برهه زمانی کوتاه گوش می دهند.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری آثار موسیقی به بینش و فهم عوامل تولید بستگی دارد، گفت: همه عوامل تولید یک آهنگ از ترانه سرا گرفته تا آهنگساز باید با علم و بینش خاصی در جهت ماندگاری قطعات موسیقی فعالیت کنند اما متاسفانه بیشتر خوانندگان مصرفی شده اند و به ماندگاری نیز فکر نمی کنند.

*** انتشار قطعات جدید و برگزاری کنسرت در دوماه آینده

این خواننده پاپ درباره فعالیت های اخیر خود، اظهار کرد: در چند ماه اخیر بیشتر در جهت ساختن ویدئو فعالیت می کنم و تا کنون نیز دو نماهنگ با نام های «باور کن» و «این حرفا حالیش نیست» را منتشر کرده ام.

عسکری ادامه داد: در دو ماه آینده دو نماهنگ که نامشان هنوز مشخص نیست را تولید می کنم.

وی با اشاره به اینکه پس از محرم و صفر کنسرت های خود را از شهر ملایر همدان آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: قرار است که در شیراز، اهواز، تهران و شاید تبریز نیز در دو ماه آینده اجرا داشته باشم.

503

کد خبر: 897417

وب گردی

وب گردی