افزایش مراکز دانشگاه فرهنگیان ضروری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلمان باید به دانش روانشناسی مسلط باشند و مشکلات دانش آموزان را برطرف کنند، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فرهنگیان الگوهای نوین و برتر تدریس هستند.

به گزارش ایسکانیوز، فریده اولادقباد با اشاره به لزوم به کارگیری معلمان متخصص و کاربلد در مقطع ابتدایی، گفت: در گذشته جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه تربیت معلم و برگزاری آزمون بین داوطلبان دارای مدرک مرتبط به آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود البته پس از به‌کارگیری معلمان کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی مراکز اصلی تربیت معلم هستند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها الگوهای نوین و برتر تدریس می‌باشند؛ این افراد تمام موارد لازم در آموزش و برخورد با دانش‌آموزان را می‌آموزند سپس به کلاس‌های درس فرستاده می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت بیان کرد: اگر چه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در کشور وجود دارد اما باید به تعداد مراکز این دانشگاه‌ها افزوده شود چرا که آموزش و پرورش در آینده با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی و متوسطه روبه‌رو است.

اولادقباد با بیان اینکه دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هنوز با فرهنگ آموزش آشنا نیستند، اظهار کرد: معلمان مقطع ابتدایی باید آموزش‌های نوین تدریس، کلاس‌داری، برخورد با دانش‌آموز ، چگونگی تعامل با دانش‌آموز را به صورت دقیق وعلمی بیاموزند تا بتواند نقش مشاور را برای دانش‌آموزان ایفا کند و آنها را که تجربه‌ای از محیط‌های آموزشی ندارند به این فضا جذب کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: معلمان ابتدایی باید نسبت به رفع نیازهای روحی و روانی دانش‌آموزان خود را مسئول بدانند و درصدد رفع این نیازها برآیند؛ تربیت نیروهای کارآزموده و با تجربه باید جز اولویت‌های آموزش و پرورش باشد معلمان امروز باید مسلط به علم و فناوری روز باشند تا بتوانند دورس به روز را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: معلمان باید تا حدودی به دانش روانشناسی مسلط باشند تا بتواند اگر دانش‌آموزان مشکلات رفتاری دارند به آنها کمک کنند و فضاهای آموزشی با نشاط و سالمی ایجاد کنند.

کد خبر: 897418

وب گردی

وب گردی